BMW X3 M zřejmě dostane trojnásobné přeplňování

Hned na úvod je třeba předeslat, že se v tomto případě jedná skutečně o čistou spekulaci založenou na několika zdánlivě nesouvisejících informacích posbíraných za poslední dobu, k jejichž propojení nás vedlo včerejší vydání britského magazínu Car. Stroje BMW X5 M a X6 M jsou pro řadu motoristů úctyhodnými vozy, jiní by však uvítali auta podobné koncepce, ale v poněkud kompaktnějším a lehčím provedení. Nabízí se varianta BMW X3 M opatřená řadovým šestiválcem s objemem 3,2 l, který díky součinnosti tří turbodmychadel (!) bude disponovat výkonem 455 koní (335 kW).

A jak by tato mašina měla pracovat? Dvě dmychadla budou poháněna běžným způsobem výfukovými plyny a to třetí elektromotorem. Jeho úkolem je zajistit patřičný tlak již v nízkých otáčkách a je více než pravděpodobné, že se záhy dostane do skutečné sériové výroby. Elektricky poháněná přeplňovací dmychadla mají řadu předností, nabízejí například minimální mechanické ztráty. Je docela možné, že se s výše načrtnutým motorem setkáme také v nové generaci kultovního BMW M3. Ale kdo ví, zatím jde skutečně jen o nepříliš podložené spekulace.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků