BMW X3 2011 nyní i s M paketem a dvěma novými šestiválci

Novou generaci BMW X3 jsme vám podrobně představili teprve v červenci a u nás se sotva začala pořádně prodávat. BMW přesto nelení a svou nabídku tohoto modelu se rozhodlo dále vyšperkovat dvěma docela významnými novinkami.

Tou první je klasický M paket, který se na mnoha trzích realističtěji nazývá Sport paket, neboť s modely divize BMW Motorsport nemá v tomto případě společného zhola nic. Však žádná X3 M ani neexistuje. Tento paket přidává X3 vcelku klasické prvky - karoserie se díky němu může pochlubit novými nárazníky, bočními prahy a střejšním spojlerem, nechybí ani černé zbarvení jindy chromovaných dekorů a specifická 19" nebo 20" kola z lehkých slitin. K tomu všemu si je možné pořídit pouze k M paketu metalický lak v karbonové černi.

Uvnitř najdeme sportovní sedadla s polokoženým čalouněním, sportovní volant, nášlapy pedálů vč. opěrky pro lelkující nohu, M obklad vnitřních prahů a černě čalouněný strop. Pokud zvolíte (tedy spíše nebude vám vnucena jiná) manuální převodovku, která je k mání pouze v kombinaci s motorem 20d, můžete si užít i M řadičky s koženým potahem. Pro ostatní motorizace s automatickou převodovkou zůstává středový tunel vyšperkován lachtaní ploutví v nezměněné podobě.

Lehké změny postihly i techniku - X3 má s M paketem tužší a nižší podvozek, čímž vůz již zcela rezignuje na mimosilniční použití. Dodejme, že M paket je k mání ke všem motorizacím a ke koupi by měl být již v násĺedujících týdnech.

Aby toho nebylo málo, přihodilo BMW k M paketu další dvě novinky. Obě mají podobu řadového šestiválcového motoru, jednoho benzinového a jednoho naftového. Vlastně až o tak velké novinky nejde, neboť oba motory dobře známe, představíme vám je tedy pouze stručně.

Prvním je velmi dobře známý třílitr s výkonem až 258 koní (190 kW), pro potřeby X3 označený jako 28i. Druhým pak stejně výkonný „nafťák” 30d. S prvním jmenovaným dosáhne X3 stovky za 6,9 sekundy a dokáže jet rychlostí až 230 km/h. Druhý zmíněný pak zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost je stejných 230 km/h. Kombinovaná spotřeba je prvním případně 9,0 l benzinu, v druhém pak 6,0 litru nafty.

Nové motory si budete moci do X3 pořídit od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X3 s M paketem
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků