BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Značka BMW v předpremiéře odhalila vylepšené provedení svého kompaktního SUV řady X1.

Éter zaplavily oficiální snímky a první informace vztahující se k modernizovanému lehkému SUV BMW X1. To zaznamenává působivé prodejní úspěchy i na evropských trzích, nicméně jeho facelift oslaví premiéru za Atlantikem, tedy na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Prodeje novinky jsou v Evropě plánovány již na závěr letošního jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 míří na trhy USA; v New Yorku se představí ve svém mírně omlazeném provedení

Zvenčí se toho na první pohled mnoho nezměnilo, všimneme si především nově tvarovaných krytů zrcátek a propracovanějšího předního nárazníku, dokonce i hlavní svítilny si zřejmě ponechaly svůj původní tvar. Samozřejmostmi budou „osvěžený“ vzhled litých kol a upravená nabídka laků karoserie.

BMW

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Zřejmě nejdůležitější novinkou modernizovaného BMW X1 se ale stává tichý návrat šestiválcového motoru, který by se měl objevit nejen v USA, kde to bez „šestihrnku“ zkrátka jaksi nejde, ale také na evropských trzích. Za připomenutí stojí, že právě řada BMW X1 byla na počátku loňského roku vůbec prvním mnichovským modelem, který zážehový řadový šestiválec zaměnil za „foukaný“ čtyřválec N20.

Technika | BMW

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

Ještě „proradnějším“ krokem pánů z BMW však tehdy bylo zachování těžce zavádějícího označení BMW X1 xDrive28i i pro čtyřválec, navíc se už už zdálo, že šestiválcům u základních modelů značky BMW odzvonilo. V New Yorku vylepšené BMW X1 oslaví počátek své severoamerické databáze (!), kde bude s čtyřválcem xDrive28i nabízeno výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Podle zákulisních a dosud oficiálně nepotvrzených informací by se však měla objevit také verze BMW X1 xDrive35i s pohonem všech kol, ale především (opět) s přeplňovaným zážehovým šestiválcem s válci v řadě, objemem 3,0 l a výkonem 306 koní (225 kW).
 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků