BMW X1: skromný facelift a tichý návrat šestiválce

Značka BMW v předpremiéře odhalila vylepšené provedení svého kompaktního SUV řady X1.

Éter zaplavily oficiální snímky a první informace vztahující se k modernizovanému lehkému SUV BMW X1. To zaznamenává působivé prodejní úspěchy i na evropských trzích, nicméně jeho facelift oslaví premiéru za Atlantikem, tedy na nadcházejícím autosalonu v New Yorku. Prodeje novinky jsou v Evropě plánovány již na závěr letošního jara.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X1 míří na trhy USA; v New Yorku se představí ve svém mírně omlazeném provedení

Zvenčí se toho na první pohled mnoho nezměnilo, všimneme si především nově tvarovaných krytů zrcátek a propracovanějšího předního nárazníku, dokonce i hlavní svítilny si zřejmě ponechaly svůj původní tvar. Samozřejmostmi budou „osvěžený“ vzhled litých kol a upravená nabídka laků karoserie.

BMW

BMW X1: další podivín je oficiálně venku

Zřejmě nejdůležitější novinkou modernizovaného BMW X1 se ale stává tichý návrat šestiválcového motoru, který by se měl objevit nejen v USA, kde to bez „šestihrnku“ zkrátka jaksi nejde, ale také na evropských trzích. Za připomenutí stojí, že právě řada BMW X1 byla na počátku loňského roku vůbec prvním mnichovským modelem, který zážehový řadový šestiválec zaměnil za „foukaný“ čtyřválec N20.

Technika | BMW

BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

Ještě „proradnějším“ krokem pánů z BMW však tehdy bylo zachování těžce zavádějícího označení BMW X1 xDrive28i i pro čtyřválec, navíc se už už zdálo, že šestiválcům u základních modelů značky BMW odzvonilo. V New Yorku vylepšené BMW X1 oslaví počátek své severoamerické databáze (!), kde bude s čtyřválcem xDrive28i nabízeno výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.

Podle zákulisních a dosud oficiálně nepotvrzených informací by se však měla objevit také verze BMW X1 xDrive35i s pohonem všech kol, ale především (opět) s přeplňovaným zážehovým šestiválcem s válci v řadě, objemem 3,0 l a výkonem 306 koní (225 kW).
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků