BMW X1 s novými čtyřválci 2,0i a 2,0d

Doba je už taková. U BMW fandí crossoverům a čtyřválcům. Berme to jako holý fakt. Proto byla nabídka řady X1 nově rozšířena.

Kompaktní crossover BMW X1 se světu představil před dvěmi lety a záhy se dočkal významného tržního úspěchu. Například v prvním pololetí loňského roku se stal model BMW X1 v Evropě nejprodávanějším vozem své třídy. Na jaře roku 2010 byla nabídka pohonných jednotek pro BMW X1 rozšířena, to důležité se však v tomto ohledu děje právě nyní. Automobilka BMW totiž oznámila zahájení výroby nových čtyřválců, jeden je zážehový a druhý vznětový, ale společné jsou pro oba objem 2,0 l, přímé vstřikování a přeplňování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si naše kompletní představení typu BMW X1.

Benzínový čtyřválec vychází ze silnějšího provedení s výkonem až 245 koní (180 kW), který slavil svoji premiéru v BMW X1 xDrive28i (dočká se jej také roadster BMW Z4!), takže těží také z předností přímého vstřiku či plně proměnného ovládání ventilů Valvetronic. V tomto případě dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 270 Nm dosahovaného v rozmezí od 1 250 do 4 500 ot./min. K mání bude v modelech sDrive20i a xDrive20i, tedy s pohonem zadních, nebo všech kol, a v kombinovaném provozu má dosáhnout spotřeby 7,1, resp. 7,7 l/100 km. O brzdu provozu však nejspíš nepůjde. Zrychlení z klidu na 100 km/h má totiž podle tvrzení výrobce proběhnout za 7,4 s (sDrive20i) a 7,8 s (xDrive20i). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhou novinkou v nabídce řady BMW X1, navrženou pro vyložené šetřílky, bude jednotka 2,0d. Ta bude k dostání výhradně s pohonem zadních kol, tedy ve verzi sDrive20d, a využívá nejnovější generace vysokotlakého přeplňování common-rail a dmychadla TwinTurbo. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a točivého momentu 330 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž vykazuje průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km a stává se nejhospodárnějším provedením řady BMW X1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě výše zmíněné pohonné jednotky budou standardně opatřeny soustavou prvků EfficientDynamics, která zahrnuje především „populární“ systém start/stop a pneumatiky s omezeným valivým odporem, ukazatel správného řazení, rekuperaci brzdné energie, elektromechanický posilovač řízení a odpojitelný kompresor klimatizace. Ceny zatím neznáme, prodeje mají být zahájeny během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků