BMW X1 s novými čtyřválci 2,0i a 2,0d

Doba je už taková. U BMW fandí crossoverům a čtyřválcům. Berme to jako holý fakt. Proto byla nabídka řady X1 nově rozšířena.

Kompaktní crossover BMW X1 se světu představil před dvěmi lety a záhy se dočkal významného tržního úspěchu. Například v prvním pololetí loňského roku se stal model BMW X1 v Evropě nejprodávanějším vozem své třídy. Na jaře roku 2010 byla nabídka pohonných jednotek pro BMW X1 rozšířena, to důležité se však v tomto ohledu děje právě nyní. Automobilka BMW totiž oznámila zahájení výroby nových čtyřválců, jeden je zážehový a druhý vznětový, ale společné jsou pro oba objem 2,0 l, přímé vstřikování a přeplňování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si naše kompletní představení typu BMW X1.

Benzínový čtyřválec vychází ze silnějšího provedení s výkonem až 245 koní (180 kW), který slavil svoji premiéru v BMW X1 xDrive28i (dočká se jej také roadster BMW Z4!), takže těží také z předností přímého vstřiku či plně proměnného ovládání ventilů Valvetronic. V tomto případě dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 270 Nm dosahovaného v rozmezí od 1 250 do 4 500 ot./min. K mání bude v modelech sDrive20i a xDrive20i, tedy s pohonem zadních, nebo všech kol, a v kombinovaném provozu má dosáhnout spotřeby 7,1, resp. 7,7 l/100 km. O brzdu provozu však nejspíš nepůjde. Zrychlení z klidu na 100 km/h má totiž podle tvrzení výrobce proběhnout za 7,4 s (sDrive20i) a 7,8 s (xDrive20i). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhou novinkou v nabídce řady BMW X1, navrženou pro vyložené šetřílky, bude jednotka 2,0d. Ta bude k dostání výhradně s pohonem zadních kol, tedy ve verzi sDrive20d, a využívá nejnovější generace vysokotlakého přeplňování common-rail a dmychadla TwinTurbo. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a točivého momentu 330 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž vykazuje průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km a stává se nejhospodárnějším provedením řady BMW X1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obě výše zmíněné pohonné jednotky budou standardně opatřeny soustavou prvků EfficientDynamics, která zahrnuje především „populární“ systém start/stop a pneumatiky s omezeným valivým odporem, ukazatel správného řazení, rekuperaci brzdné energie, elektromechanický posilovač řízení a odpojitelný kompresor klimatizace. Ceny zatím neznáme, prodeje mají být zahájeny během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků