BMW X1 Hartge: ošklivé káčátko po „fitku”

BMW X1 mnoho krásy nepobralo a Hartge pochopil, že snaha to změnit by byla marná. A tak se při úpravách zaměřil spíše na funkční stránku věci.

I když si zrovna vy nebo já můžeme myslet co chceme, většina lidí by při hledání opravdu krásného BMW posledních let neměla z čeho vybírat. Modely s Banglovskými liniemi jsou maximálně obyčejné, vyloženě šarmantní vůz objeví v nabídce mnichvoské automobilky snad jen excentričtí jedinci. Zato při volbě toho nejošklivějšího „bavoráku” by leckdo nevěděl kam sáhnout dříve, zejména některé modely s písmenem X v názvu jsou příliš i pro silné nátury.

Mezi všemi ale vyčnívá stále čerstvý model X1. Zejména z jeho mohutného placatého čumáku by se zděsila i matka Darth Vadera a ani záď, hlavně její koncová světla, očividně nebyla v kolébce, když sudičky rozdávaly krásu. Ale nebudeme do nejmenšího „ikska” kopat, ostatně je to dnes nejprodávanější prémiové SUV a pětačtyřicet tisíc jeho letošních čerstvých majitelů zjevně našlo dostatek jiných dobrých důvodů, proč si právě tento vůz pořídit.

Tradiční tuneři mnichovských vozů se tak ani tomuto dílku nemohli vyhnout, žádný z nich se ale nepouštěl do větších exteriérových úprav. Výjimkou není ani beckingenský úpravce Hartge, který X1 obdařil spíše funkčními úpravami. I to málo, co se dotklo vzhledu, ale vozu pomohlo.

Za základ „showcaru” byl zvolen vůz v decentním, stříbrno-černém provedení, který nezáří všemi svými designovými zrůdnostmi. Hartge pak vzhled vyšperkoval jen o 30 mm sníženým podvozkem, 20" koly ve svém klasickém designu (ne nadarmo se jmenují Classic 2) a s ohledem na upravovaný model poněkud nepatřičnými dvěma dvojitými koncovkami výfuku jak eMkových modelech.

Modifikace interiéru nabízejí nový sportovní tříramenný volant, hliníkové nášlapy pedálů a kvalitní velurové koberečky. Ani zde to tedy není nic, z čeho by vám spadla brada.

Technické úpravy postihly hlavně dva slabší dieselové modely 18d a 20d. Ten slabší dostal 126 kW (171 koni) výkonu a až 350 Nm točivého momentu. To dovolí X1 zrychlit na stovku za 8,1 sekundy a jet až 217 km/h.

Silnější 20d si polepšil až na 154 kW (210 koní), což je na dvoulitrový dieselík slušný nášup. Výsledek? Stovka za 6,9 sekundy a 229 km/h maximání rychlosti.

Hartge ve svých tiskových materiálech ceny klasicky nezveřejňuje, více vám ale jistě řeknou jeho webové stránky, nebo vaše osobní poptávka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X1 Hartge: nakonec je to fešák...
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků