BMW X1 Hartge: ošklivé káčátko po „fitku”

BMW X1 mnoho krásy nepobralo a Hartge pochopil, že snaha to změnit by byla marná. A tak se při úpravách zaměřil spíše na funkční stránku věci.

I když si zrovna vy nebo já můžeme myslet co chceme, většina lidí by při hledání opravdu krásného BMW posledních let neměla z čeho vybírat. Modely s Banglovskými liniemi jsou maximálně obyčejné, vyloženě šarmantní vůz objeví v nabídce mnichvoské automobilky snad jen excentričtí jedinci. Zato při volbě toho nejošklivějšího „bavoráku” by leckdo nevěděl kam sáhnout dříve, zejména některé modely s písmenem X v názvu jsou příliš i pro silné nátury.

Mezi všemi ale vyčnívá stále čerstvý model X1. Zejména z jeho mohutného placatého čumáku by se zděsila i matka Darth Vadera a ani záď, hlavně její koncová světla, očividně nebyla v kolébce, když sudičky rozdávaly krásu. Ale nebudeme do nejmenšího „ikska” kopat, ostatně je to dnes nejprodávanější prémiové SUV a pětačtyřicet tisíc jeho letošních čerstvých majitelů zjevně našlo dostatek jiných dobrých důvodů, proč si právě tento vůz pořídit.

Tradiční tuneři mnichovských vozů se tak ani tomuto dílku nemohli vyhnout, žádný z nich se ale nepouštěl do větších exteriérových úprav. Výjimkou není ani beckingenský úpravce Hartge, který X1 obdařil spíše funkčními úpravami. I to málo, co se dotklo vzhledu, ale vozu pomohlo.

Za základ „showcaru” byl zvolen vůz v decentním, stříbrno-černém provedení, který nezáří všemi svými designovými zrůdnostmi. Hartge pak vzhled vyšperkoval jen o 30 mm sníženým podvozkem, 20" koly ve svém klasickém designu (ne nadarmo se jmenují Classic 2) a s ohledem na upravovaný model poněkud nepatřičnými dvěma dvojitými koncovkami výfuku jak eMkových modelech.

Modifikace interiéru nabízejí nový sportovní tříramenný volant, hliníkové nášlapy pedálů a kvalitní velurové koberečky. Ani zde to tedy není nic, z čeho by vám spadla brada.

Technické úpravy postihly hlavně dva slabší dieselové modely 18d a 20d. Ten slabší dostal 126 kW (171 koni) výkonu a až 350 Nm točivého momentu. To dovolí X1 zrychlit na stovku za 8,1 sekundy a jet až 217 km/h.

Silnější 20d si polepšil až na 154 kW (210 koní), což je na dvoulitrový dieselík slušný nášup. Výsledek? Stovka za 6,9 sekundy a 229 km/h maximání rychlosti.

Hartge ve svých tiskových materiálech ceny klasicky nezveřejňuje, více vám ale jistě řeknou jeho webové stránky, nebo vaše osobní poptávka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X1 Hartge: nakonec je to fešák...
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků