BMW X1: další snímky a informace

(aktualizováno) Kdo ví, co je to za novou módu, ale BMW nyní doplnilo sérii nových fotek svého „maskovaného” typu X1.

Inu, jak jistě vidíte, ani nové fotografie nejsou nijak fantastické a hnědý vůz na nich má stále to samé optické maskování, čímž se až tak neliší od skutečně špionážních snímků z minulých týdnů. Vůz typu X1 byl přitom již zachycen i zcela bez kamufláže, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Po vzoru novodobého Gullwingu od Mercedesu, o němž jsme psali na tomto místě, se i BMW rozhodlo do procesu postupného představování svých novinek vsadit nový zdržovací krok: „oficiálně” prezentovat na profesionálních snímcích částečně maskované prototypy. Pojďte se nyní spolu s námi podívat na celou sérii snímků, které BMW právě uveřejnilo k testování své nové řady X1. Následujících několik let bude pro BMW dosti rušných. Automobilka má v plánu omladit svoji současnou nabídku, ale také ji rozšířit o několik novinek. Nový crossover s označením X1 by měl vytáhnout do boje ve třídě, které zatím vládnou vozy typu Honda CR-V nebo Suzuki Grand Vitara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes jisté maskování jsou již z připojených snímků jasné základní kontury nového vozu, potvrzují rovněž, že se konstruktéři příliš neodchýlili od své studie Concept X1 z loňského autosalonu v Paříži. Vynikají typická maska chladiče s rozměrnými ledvinkami a sportovně střižené oba nárazníky. Sdružená světla na přídi i zádi pak jasně odkazují na poslední novinky značky v podobě sedanu řady 7 a crossoveru 5 GT. Po technické stránce bude BMW X1 vycházet skutečně z kompaktního modelu řady 1, ovšem s patřičně zvýšenou světlostí v kombinaci s typickým trvalým pohonem všech kol BMW X-drive. V podstatě však půjde o směs komponent z řad 1 a 3, mezi něž by se nové X1 mělo na trhu vklínit. Většina z výsledných mechanických celků přejde brzy i pod karosérii připravovaného SUV, které se bude prodávat pod značkou Mini, ale bude o něco menší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový model X1 se bude dodávat v řadě motorizací, počínaje zážehovou a vznětovou variantou v podobě základních typů xDrive18i, resp. xDrive18d. Následují vznětové verze xDrive20d s výkonem 177 koní (130 kW) a schopností z 0 na 100 km/h zrychlit za 8,4 s při kombinované spotřebě 5,8 l/100 km a xDrive23d o výkonu o 20 kW vyšším a zrychlení za 7,3 s. Na vrcholu pak prozatím stane zážehový šestiválec s označením xDrive28i. Motory budou alternativně kombinovány s vesměs šestistupňovými rychlostními skříněmi, volba mezi manuálním a automatickým řazením přitom zůstane na výběru řidiče a jeho preferencích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Produkce vozů BMW X1 bude v půli letošního roku zahájena v továrně v Lipsku, jež by měla ročně vyrábět zhruba 100 000 automobilů tohoto typu. Cenově bude novinka situována v okolí 30 000 eur, tedy nad řadou 1. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X1
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků