BMW vyvíjí systém stop-start i pro šestiválce

13 komentářů

Martin
18. září • 8:37

No nebude na plynovy pedal, ale na povolenie brzdy inak by dochadzalo k znacnym oneskoreniam pri stlaceni plynoveho pedala a pri automatike (minimalne tej s HD menicom) musite tak ci tak na tej brzde stat.

Jaroslav Bárta
17. září • 9:07

To mně by tedy zajímalo, co je to onen speciální hibernační režim? O tom bych si rád něco přečetl. Ví to někdo? JB

petr
17. září • 9:27

Hibernace je "zimní spánek", takže v zimě ten motor prostě nejede :-D:-D:-D

lunochod
17. září • 10:54

Je motor savec? Asi jo, když nasává ... http://cs.wikipedia.org/wiki/Hibernace

Matej Klamo
17. září • 15:25

Dobry den, tak odhliadnuc od toho, ze z toho mate srandu, ocakaval som, ze kazdy rozumny clovek pochopi pojem "hibernacny rezim", pricom hned na uvod, chcem poukazat na pouzitie uvodzoviek a zaroven sa na Vas obraciam s otazkou: Co znamena ked je nejake slovo v uvodzovkach? V tomto konkretnom pripade to snad znamena jedno, ze nejde klasicku hibernaciu, co je pojem znamy predovsetkym z biologie - ano, tu je hibernacia naozaj zimny spanok, ale co ked mozeme toto slovo pouzit aj s trochu odlisnym vyznamom? Prirovnajme si to k pocitacom, urcite si kazdy z Vas, kto pouziva Windows, vsimol, ze jeho pocitac ma tzv. hibernacny rezim (tiez oznacovany ako spanok/spanek). Podla Vasej logiky, je potom pocitac tiez cicavec, resp. ho nepouzivate v zime. K tomu len tolko, ze vzhladom na toto chladne obdobie by sme uz asi mali nase pocitace ulozit na zimny spanok. Ale kedze tato Vasa logika neplati, tak to samozrejme nebude. K veci, pojem hibernacny rezim, je taky rezim, ktory sa pdooba uplnemu vypnutiu motora a po stlaceni plynoveho/spojkoveho pedalu sa motor opat nastartaje a to za mimoriadne kratky cas. Podobne ako s pocitacom, ktory ulozime do "hibernacie" alebo teda "rezimu spanku" sa OS nacita ovela rychlejsie ako po klasickom vypnuti pocitaca. Dufam, ze je to aspon trochu zrozumitelne a predideme podobnym nedorozumeniam. K tomu až... ano veta bola kratko po napisani este mnou editovana a menila sa skoro cela, napriek tomu som si vsak to jedno "až" navyse nevsimol, zaco sa ospravedlnujem, nebol to ani zamer, ani nic podobne.

blok
17. září • 17:48

Tolik slov abych se dozvedel, ze hibernacni rezim je "ktory sa pdooba uplnemu vypnutiu motora a po stlaceni plynoveho/spojkoveho pedalu sa motor opat nastartaje a to za mimoriadne kratky cas." - takze s prominutim nic novyho :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Matej Klamo
17. září • 17:57

blok: to iste by ste sa dozvedeli, keby ste si pozornejsie precitali clanok a najma poslednu cast prveho odstavca ;-)

sayza
18. září • 0:09

A co tak radsej napisat: "Sorry, ja fakt neviem co to vlastne znamena" ?

Jaroslav Bárta
17. září • 10:52

Zatímco se kolegové dohadují, zda je úspora č nebo až 6%, my víme, že to může být i 40-60%, že? V zimě se prostě šetří.... :-P

abc
17. září • 8:18

věta "přispívá k snížení spotřeby až o 4 až 6 procent" bude špatně, to první až je tam navíc..

no name
17. září • 9:40

Je i není...Pokud by bylo "spotřeby o 4 až 6 procent" tak to znamená, že vždy dojde ke snížení spotřeby minimálně o 4 a maximálně o 6 procent.Pokud tam je "až o 4 až 6 procent" pak to znamená, že může dojít ke snížení spotřeby až o 4-6 procent. Tedy není stanoveno minimum o kolik se spotřeba sníží, ale může se snížit až o maximálně 6 procent.Jinak souhlasím, že je to překlep, ale i v této podobě to má logiku a lze vyvodit interval v jakém se úspora pohybuje, byť je to napsáno velmi nešťastně ;-)

ABC
17. září • 22:41

když je dáno rozpětí 4-6 tak zřejmě tam to minimum bude ne? :-D

ABC
17. září • 22:40

No tak to promiň, ale tohle žádnou logiku nemá. Nebo myslíš, že úspora může být 4-6% ale nemůže být 3%? :-D

Doporučujeme

Články odjinud