BMW vyvíjí systém stop-start i pro šestiválce

Standardní součástí úsporných modelů s označením EfficientDynamic je i dobře známý systém stop-start, který přispívá k snížení spotřeby o 4 až 6 procent, avšak zatím se používá pouze u čtyrválcových motorů. Pro ty, co dané téma nesledují, můžeme v krátkosti zmínit, že systém při delším stání (třeba na křižovatce nebo v dopravní zácpě) uvede motor do speciálního „hibernačního“ režimu podobnému úplnému vypnutí motoru. Následně po stlačení plynového (u automatů) nebo spojkového pedálu motor v průběhu vteřiny „naskočí“ a řidič může pokračovat v jízdě.

Představitelé automobilky dali vývoji systému pro šestiválce zelenou a to zejména z důvodu, že u těchto motorech bude úspora paliva ještě vyšší, a tak bude celý systém ještě efektivnější. Při vývoji však musí brat ohled i na fakt, že většina z těchto motorů je objednávaná i s automatickými převodovkami a těm se bude muset celý systém stop-start přizpůsobit, což ovšem neznamená, že majitelé šestiválců s manuálními převodovkami zůstanou stranou. Uvidíme, jak rychle automobilka s tímto projektem pokročí, ovšem podle předběžných informací by se měl první šestiválec s touto technologii objevit již v průběhu příštího roku.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků