BMW Vision ED: koncept ekosporťáku jde do výroby

A bylo rozhodnuto: zajímavá studie BMW Vision EfficientDynamics z loňského Frankfurtu se vyrábět bude, a zřejmě se od původního konceptu nebude nijak výrazně lišit. Údajný „širokospektrální zájem“ se prý postaral o to, že se tohoto progresivně řešeného vozu v našich showroomech dočkáme již v roce 2013. Mnichovští tímto počinem hodlají dále podpořit svoji pověst producentů veskrze sportovně střižených, zároveň však hospodárných automobilů.

Sériová verze konceptu Vision ED si zachová uspořádání sedadel 2+2 i hybridní soustavu. O jeho pohon se tak postará dvojice elektromotorů, po jednom na každé nápravě, dopovaných skrze akumulátory li-pol před zadní nápravou umístěným vznětovým tříválcem s objemem 1,5 l a výkonem 163 koní (120 kW) působícím také coby generátor elektrické energie. Každý z elektromotorů je trochu odlišný, ten menší nabízí stabilní výkon 33 a ve špičce až 51 koní, ten větší pak standardné dodává koní 80 s tím, že po 30 sekund zvládne dostat na kola až 112 koní a po 10 sekund dokonce 139 koní.

Všechny tři pohonné jednotky lze přitom používat samostatně, v kombinaci nebo zároveň. Spalovací motor v případě potřeby pohání skrze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku kola zadní nápravy. Přední kola jsou pak poháněna pouze z akumulátorů, přesto lze údajně v rámci soustavy Vision EfficientDynamics dosahovat jízdních vlastností srovnatelných s „čtyřkolkou“.

Celkově má nové BMW nabídnout 328 koní (241 kW) a jízdní výkony stávající řady M3. Z klidu na 100 km/h tedy zrychlí za 4,8 s, ale v průměru si řekne jen o 3,76 l/100 km. Akumulátory lze samozřejmě dobíjet i z běžné domácí sítě, jejich celková kapacita postačí k absolvování 50 km, nádrž na 24 l nafty však akční rádius prodlouží až na 700 km.

Cena vozu zatím zmíněna nebyla, ale lze předpokládat, že se sériové provedení BMW Vision ED stane nejdražším vozem v aktuální nabídce BMW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Vision EfficientDynamics
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků