na tohle jsem před rokem žádal grant o aplikovaný výzkum ... marně ....
Na co? Jaká auta se budou vyrábět v roce 2022?Teď trochu vážněji. Jestli jsi chtěl grant na výzkum něčeho kolem pohonu aut, tak snad jsi nečekal, že by ti ho dali? Je to obrovský byznys a oni nemají zájem o šťouraly. A už vůbec ne o šťouraly z montážní dělnické kolonie. Přece si sami nebudou podporovat možnou konkurenci. To by tak hrálo, aby se dělníci cpali mezi pány.
" Právě jednoduchá a levná konstrukce spalovacího motoru pomůže podle BMW vyvážit cenu baterií."Tohle mě zajímá. Jak konkrétně chtějí motor zjednodušit? Nebo zlevnit?
Třeba se podívají jak je dělali před patnácti lety
:-) motor má být menší a lehčí.
Dvojtaktne dvojvalcove naftove turbo :-)
Ano, taky se toho bojím. Navíc nerozebiratelný a napůl plastový. To se zákazníci jen pohrnou :-)
Toto je jediná možná cesta. Niečo podobné mal mať už Chevrolet Volt, ale ukázalo sa, že predsa v ňom len existuje (pre núdzové situácie) priame prepojenie medzi motorom a kolesami - resp. prostredníctvom prevodovky.Inak systém, kedy spaľovací motor vyrába elektrinu a tá poháňa elektromotory v kolesách, nie je nič nové. Na tomto princípe fungujú diesel-elektrické lokomotívy alebo obrovské nákladné autá - dumpre - s nosnosťou až 400 ton.Ako pomocný spaľovací motor by sa ideálne hodil Wankel. Dúfam, že ho Mazda konečne dotiahne do podoby, kedy sa oplatí montovať aj do malých a lacných áut...
Není to jediná možná cesta
celá elektromobilita je postavena na faktu, že z elektřiny se neplatí daň z PHM. Pokud se elektřina zatíží daní z PHM jsou elektrokáry mrtvé. Bmw ponouká své bohaté, luxusní zákazníky k tomu, aby neplatili daň z PHM a tím se nepodíleli na nákladech na dopravní infrastrukturu. Platit tedy budou chudáci, kteří na to nemají a navíc je ještě stát zatíží dalšími ekologickými daněmi. Na chudáky jen karabáč. Směřování bmw je tedy jednoznačně nemorální. Už tak krajně nesympatická značka se posouvá do ještě nestravitelnější a nesympatičtější polohy.
BMW a ostatní pouze hledají cesty jak reálně splnit stále se snižující limity, které si pár EU úředníků vycucalo z prstu a kterými se musejí řídit.
To je vtipné..... připomíná to vtip o policajtech.... policista se zamyslel....
To označování modelů podle velikost krouťáku je docela legrační, to už ani u BMW nevědí že autem hýbe výkon ?Jinak docela by mě zajímala účinnost uspořádání spal.motor - generátor - baterie - elektromotor. A to v kontextu s účinností klasické rekuperace, která je v elektrické části tomuhle systému dost podobná, přitom však dosahuje jen žalostných cca 30% :-(
Účinnost řetězu jež zmiňuješ není větší než cca 15% ,tj o chlup více než má klasický parní stroj.Ale nech si to pro sebe.
právě, že v BMW pochopili, že autem hýbe krouťák. Krouťák hýbe autem, krouťák cítíš v zádech. Výkon je jenom nicneříkající číslo, dobrý tak na chlubení v hospodě majitelům hjundajů. Co napoví výkon 150kw? NICKrouťák 450Nm ti řekne všechno, poznáš z něj i obsah i výkon
@ standa.t : ...co je samozrejme absolutna blbost. Chod naspat na zakladnu, mas co dohanat.
Ktere auto pojede s vetsi pravdepodobnosti rychleji? 100 kW nebo 200 kW300 Nm nebo 500 NmPokud takto nekdo polozi dotaz a zanedbame veci jako pripadny rozdil hmotnosti, tak na prostem udaji o vykonu lze rici, ze to co ma 200 kW pojede lip. U Nm se to rici neda.
samozrejme je to tak a vysvetlenie je prajednouche. Dovodom je velicina nazyvana strucne CAS, pretoze sa tu jedna o pohyb. Nm neudava nic ine, len to, ze sila 1N posobi na rameno o dlzke 1m, v momentovom bode. Ludia totiz pocituju hnaciu silu (nerma s Nm nic spolocne!) ako tu, ktora auto vystreli vpred a ta nema principialne s Nm motora takisto pranic spolocne. To ako sa dostala na kolesa, to uz im unika a hlavne unika im to, ze motor je stroj akosi od prirody rotacny a ma tu zaujimavu vec - prevodovku. Cim sa dostavame k otackam, casu a vykonu. Ak je toto niekomu tazke pochopit, potom je uz naozaj zle :)
Antiautomat: no z tvého vysvětlení to nemají šanci pochopit ani ti co tomu rozumí :-D
:-D
Třeba obsah čtverce? Jako plošná jednotka?
standa: opravdu ? Tak nám prozraď jaký obsah a výkon má elektromotor s krouťákem 450 Nm :-)
Však elektromotory majú úplne iné točivé momenty ;-)ale pomudrujte :-P
Naozaj vizionarske, ked uz teraz je zrejme, ze plug-in koncept a baterie su slepa vetva vyvoja. Elektrina ano, ale verim skor tomu, ze sa bude generovat vo vozidle.
:-D dalsi z tych, ktori sa dokazu pozerat na obrazky, ale na citany text uz chyba intelekt.V clanku sa asi jasnejsie neda napisat, ze na palube bude motor ako generator elektriny, aby mal clovek istotu dojazdu, ze?
Je obdivuhodne, ze si sa naucil pisat. Este sa skus naucit porozumiet pisanemu textu (v tvojom svete sa tomu hovori zatial "citany text"). Mal som na mysli generator ako primarny zdroj energie, nie zalozny. A rozhodne nie elektrinu generovanu spalovacim motorom z ropnych produktov, ale skor smer vyvoja ako thoriovy generator a podobne technologie. A k tomu intelektu... niekedy je lepsie honit si k klude doma vtaka, nez ego v diskusiach.
Cize Thoriovy generator namiesto bateriek co sa budu o chvilu dat vyrobit za 150USD/1kwh v Tesla gigafactory v Nevade. Ty davas...
Mudrlant, nemusi to byt zrovna toriovy generator, mozno vodik alebo ina technologia, ktora s rozumnou efektivitou vyrobi energiu on-board. Co je ale iste, aj keby boli tie baterky zadarmo, stale je tu problem s casom potrebnym na nabitie, v tom zatial vyznamny pokrok nevidim. Pri akom pocte elektr. aut zacne byt siet nabijacich bodov nedostatocna? (Spalovaci motor potrebuje na doplnenie paliva max. 5 minut na dojazd co aj tisic km...) Ze nabijes doma? OK, a co ti, co ziju v oblastiach s velkou hustotou obyvatelstva? Ale ved kazdy nech zahlasuje svojou penazenkou, ja e-mobil ani hybrid v sucasnej podobe rozhodne nekupim.
Thoriový generátor je lepší i kdyby ty baterky měly být zadarmo
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.