BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Automobilka se chystá na budoucnost bez klasického motoru. Ani ne za deset let tu máme naprosto novou generaci vozidel.

Ne, tohle není vzdálená budoucnost, ale prakticky další generace jednoho modelu. Automobilka BMW se připravuje na dobu, kdy bude samostatný spalovací motor pohánějící auto minulostí. Značka totiž potřebuje splnit přísné evropské emisní limity.

Zatímco menší BMW řady 1 a modely Mini nové emisní požadavky splnit mohou, velké modely od řady 3 nahoru, kterých ale BMW prodává 75 %, se do nich při současných výrobních technologiích a použitých systémech pohonu nevejdou.

Testy | Fascinace | BMW | Kabriolety | Sportovní auta | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Velkou nápovědou budoucnosti může být současné BMW i3 se svou karbonovou podlahou a elektrickým pohonem. Britský magazín Autocar zjistil zajímavé informace přímo od BMW: mainstreamové BMW řady 3 má už v roce 2022 naprosto změnit chápání klasického vozu této značky. Dalo by se říci, že zatímco před lety mělo tradiční BMW řadový šestiválec, teď bude mít v řadě šest elektromotorů...

BMW o tom hovoří jako o „znovuobjevení“ řady 3. K pohonu auta má totiž sloužit primárně elektromotor, který bude roztáčet zadní nebo všechna kola. Základním prvkem výbavy bude i jednoduchý spalovací motor sloužící jako palubní generátor elektřiny. Zákazníci chtějí mít jistotu dojezdu.

Elektromobily | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Právě tento spalovací motor bude fungovat úplně jinak, než jsme zvyklí nyní. Má to být poměrně jednoduchá a levná jednotka pracující pouze v pásmu největší efektivity a účinnosti. Samozřejmostí je použití akumulátorů, auta budou plug-in hybridy. Právě jednoduchá a levná konstrukce spalovacího motoru pomůže podle BMW vyvážit cenu baterií.

Součástí palubní elektroniky bude i program plánování využití energie podle zadané trasy do navigace a maximalizace hospodárnosti. Auto pak spočítá, kdy bude vhodné zapnout spalovací motor, kdy je dobré rekuperovat a kdy z motoru dobíjet akumulátory.

Spolu s tím je potřeba postavit úplně nové platformy a vymyslet nové technologie zpracování a spojování materiálů. V hojné míře se bude používat vysokopevnostní ocel, hliník, uhlíková vlákna a zesílené kompozity. Radikálních změn se dočká i design, aerodynamika a brzdový systém.

Testy | BMW | Kupé | Sportovní auta

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

BMW vyvíjí v tajnosti novou revoluční převodovku, která bude spojovat elektromotory se spalovacím motorem podle aktuální energetické potřeby a následně posílat hnací sílu na silnici. BMW předpokládá, že typická cesta autem se ještě bez spalovacího motoru neobejde, ale že motor bude pracovat jen asi 10 % času. Zbytek obstará elektřina.

Akumulátory budou umístěny pod podlahou a pomocný spalovací motor bude nejen lehčí a menší, ale umístěn dále ke středu vozu, což prý pomůže ještě lepšímu vyvážení než jaké poskytují současné modely značky. Spolu se změnou koncepce pohonu se znovu změní i označování modelů. Autocar tvrdí, že například model 345 bude znamenat řadu 3 s točivým momentem 450 Nm. Z názvů modelů zmizí slovíčka Hybrid a podobně.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 29 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků