BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Automobilka se chystá na budoucnost bez klasického motoru. Ani ne za deset let tu máme naprosto novou generaci vozidel.

Ne, tohle není vzdálená budoucnost, ale prakticky další generace jednoho modelu. Automobilka BMW se připravuje na dobu, kdy bude samostatný spalovací motor pohánějící auto minulostí. Značka totiž potřebuje splnit přísné evropské emisní limity.

Zatímco menší BMW řady 1 a modely Mini nové emisní požadavky splnit mohou, velké modely od řady 3 nahoru, kterých ale BMW prodává 75 %, se do nich při současných výrobních technologiích a použitých systémech pohonu nevejdou.

Testy | BMW | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Velkou nápovědou budoucnosti může být současné BMW i3 se svou karbonovou podlahou a elektrickým pohonem. Britský magazín Autocar zjistil zajímavé informace přímo od BMW: mainstreamové BMW řady 3 má už v roce 2022 naprosto změnit chápání klasického vozu této značky. Dalo by se říci, že zatímco před lety mělo tradiční BMW řadový šestiválec, teď bude mít v řadě šest elektromotorů...

BMW o tom hovoří jako o „znovuobjevení“ řady 3. K pohonu auta má totiž sloužit primárně elektromotor, který bude roztáčet zadní nebo všechna kola. Základním prvkem výbavy bude i jednoduchý spalovací motor sloužící jako palubní generátor elektřiny. Zákazníci chtějí mít jistotu dojezdu.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Právě tento spalovací motor bude fungovat úplně jinak, než jsme zvyklí nyní. Má to být poměrně jednoduchá a levná jednotka pracující pouze v pásmu největší efektivity a účinnosti. Samozřejmostí je použití akumulátorů, auta budou plug-in hybridy. Právě jednoduchá a levná konstrukce spalovacího motoru pomůže podle BMW vyvážit cenu baterií.

Součástí palubní elektroniky bude i program plánování využití energie podle zadané trasy do navigace a maximalizace hospodárnosti. Auto pak spočítá, kdy bude vhodné zapnout spalovací motor, kdy je dobré rekuperovat a kdy z motoru dobíjet akumulátory.

Spolu s tím je potřeba postavit úplně nové platformy a vymyslet nové technologie zpracování a spojování materiálů. V hojné míře se bude používat vysokopevnostní ocel, hliník, uhlíková vlákna a zesílené kompozity. Radikálních změn se dočká i design, aerodynamika a brzdový systém.

Testy | BMW | Sportovní auta | Kupé

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

BMW vyvíjí v tajnosti novou revoluční převodovku, která bude spojovat elektromotory se spalovacím motorem podle aktuální energetické potřeby a následně posílat hnací sílu na silnici. BMW předpokládá, že typická cesta autem se ještě bez spalovacího motoru neobejde, ale že motor bude pracovat jen asi 10 % času. Zbytek obstará elektřina.

Akumulátory budou umístěny pod podlahou a pomocný spalovací motor bude nejen lehčí a menší, ale umístěn dále ke středu vozu, což prý pomůže ještě lepšímu vyvážení než jaké poskytují současné modely značky. Spolu se změnou koncepce pohonu se znovu změní i označování modelů. Autocar tvrdí, že například model 345 bude znamenat řadu 3 s točivým momentem 450 Nm. Z názvů modelů zmizí slovíčka Hybrid a podobně.

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků