BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

Přestože nové BMW řady 5 ještě nikdo oficiálně neviděl, už nyní o něm automobilka uvolnila více informací. Vůz se dočká několika užitečných asistentů, které BMW představilo v novém videu.

BMW se při tvorbě nového vozu zaměřilo na autonomní jízdní režim, který byl představen už u větší a dražší řady 7. Tento systém funguje podobně jako autopilot od Tesly. Díky aktivnímu tempomatu, automatizovanému řízení a funkci stop&go bude řízení nového BMW pro řidiče o poznání lehčí. Zatím není jasné, do jaké rychlosti bude možné tento systém používat, nicméně sedmičkový model s ním umí pracovat až do rychlosti 210 km/h.

Nejnovější BMW řady 5 bude podle videa disponovat také varovným systémem na křižovatkách. Jak již název napovídá, půjde o asistenta, který dokáže rozpoznat blížící se auto z jiné ulice a pomůže řidiči při brzdění, případně při hrozící nehodě auto zastaví zcela samo.

I když o tom v novém klipu není zmínka, dá se předpokládat, že z modelu série 7 zdědí nový vůz také dálkově řízeného parkovacího asistenta. Zaparkování vozu tedy nebude žádným problémem ani v případě, že za volantem nebude sedět jeho řidič. Světová premiéra vozu by měla proběhnout na blížícím se autosalonu v Paříži, hovoří se však také o lednovém Detroitu. V přiloženém videu můžete na chvíli zahlédnout alespoň přístrojovou desku, žádnou divočinu ale nečekejte.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků