BMW staví továrnu v Mexiku. Od roku 2019 tu bude vyrábět řadu 3

Automobilka BMW začala se stavbou továrny v Mexiku u města San Luis Potosí. Celá stavba vyjde značku na přibližně miliardu dolarů a půjde o kompletní výrobní závod včetně výroby součástí karoserií, lakovny a samozřejmě montážní linky.

Továrna v San Luis Potosí začne vyrábět auta v roce 2019, začne s novou generací BMW řady 3. Ta dostane úplně novou platformu odvozenou od základu představeného pro novou generaci BMW řady 7. Ještě ale není jasné, jak velký podíl uhlíkových vláken při konstrukci řady 3 BMW použije.

Tajné | Sportovní auta | BMW

BMW připravuje novou řadu 8. Registrovalo si označení motorů

Plánovaná kapacita nové továrny je okolo 150 000 aut ročně. Podle BMW bude právě tato mexická továrna energeticky nejúspornější ze všech. Elektřinu má čerpat ze solárních elektráren a díky vlastní čističce a recyklační stanici má mít nejnižší spotřebu vody.

Pro BMW to není první továrna na americkém kontinentu. U amerického Spartanburgu má závod pro výrobu modelů X3, X4, X5 a X6, v minulosti se tu vyráběly i roadstery Z3 a Z4, stejně tak řada 3 generace E36. BMW řady 3 montované v Mexiku zamíří výhradně na americké trhy.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků