BMW startuje prodeje nových „čtyřkolek“ 535i a 530d xDrive

Náhon všech kol vládne inzerátům a také značka BMW, donedávna skalní zastánce klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem vzadu, byla nucena na tomto poli zesílit svoji aktivitu. Vozy BMW s pohonem všech kol jsou vyráběny již několik dekád, ale významnějšího rozmachu se dočkaly teprve s novými crossovery „X1/3/5“ a prezentací soustavy xDrive. Té nyní mohou využít i zájemci o sedany a kombi řady 5, po dosud jediné, vrcholné verzi BMW 550i xDrive se nabídka „čtyřkolek“ xDrive rozšiřuje také na verze 535i, 530d a 530d Touring.

Součástí jejich standardní výbavy se stává také nová osmistupňová samočinná převodovka. Hlavní předností poslední generace soustavy xDrive je podle výrobce zejména mimořádná rychlost reakcí při změně rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Aktivně řízený pohon všech kol BMW xDrive, použitý v nových modelech BMW řady 5, se vyznačuje také značnou účinností, díky níž zaujme dokonce nižšími hodnotami kombinované spotřeby paliva ve srovnání s modely vybavenými pouze pohonem zadních kol.

BMW 535i xDrive je vybaveno zážehovým šestiválcem BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva a plně variabilním časováním Valvetronic. Při objemu 3,0 l disponuje výkonu 306 koní (225 kW) při 5 800 ot./min. a točivým momentem 400 Nm v rozpětí 1 200 až 5 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h absolvuje tento model během 5,9 s, nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU je s hodnotou 8,1 l/100 km dokonce o 0,3 l/100 km nižší než v případě srovnatelného modelu se zadním pohonem.

BMW 530d xDrive pohání nová generace celohliníkového řadového vznětového šestiválce s objemem 3,0 l, nejvyšším výkonem 258 koní (190 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 560 Nm při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 6,1 s. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU činí jen 5,7 l/100 km. Ve srovnání s modelem BMW 530d vybaveným pohonem zadních kol se jedná o pokles o 0,4 l/100 km. Současně jde o vůbec nejnižší hodnotu spotřeby paliva v segmentu vyšší střední třídy u vozů vybavených pohonem všech kol s daným výkonem. Ale to už se dostáváme až na pomezí těžko uvěřitelné fikce, s jakou jsme se setkali třeba již včera v rámci prezentace nových motorů pro Mercedes E.
 
BMW řady 5 vybavené pohonem všech kol BMW xDrive je v současnosti k dispozici ve čtyřech následujících provedeních:

BMW 535i xDrive
1 420 000 Kč
BMW 550i xDrive
1 900 000 Kč
BMW 530d xDrive
1 400 000 Kč
BMW 530d xDrive Touring
1 466 250 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků