BMW startuje prodeje nových „čtyřkolek“ 535i a 530d xDrive

Náhon všech kol vládne inzerátům a také značka BMW, donedávna skalní zastánce klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem vzadu, byla nucena na tomto poli zesílit svoji aktivitu. Vozy BMW s pohonem všech kol jsou vyráběny již několik dekád, ale významnějšího rozmachu se dočkaly teprve s novými crossovery „X1/3/5“ a prezentací soustavy xDrive. Té nyní mohou využít i zájemci o sedany a kombi řady 5, po dosud jediné, vrcholné verzi BMW 550i xDrive se nabídka „čtyřkolek“ xDrive rozšiřuje také na verze 535i, 530d a 530d Touring.

Součástí jejich standardní výbavy se stává také nová osmistupňová samočinná převodovka. Hlavní předností poslední generace soustavy xDrive je podle výrobce zejména mimořádná rychlost reakcí při změně rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Aktivně řízený pohon všech kol BMW xDrive, použitý v nových modelech BMW řady 5, se vyznačuje také značnou účinností, díky níž zaujme dokonce nižšími hodnotami kombinované spotřeby paliva ve srovnání s modely vybavenými pouze pohonem zadních kol.

BMW 535i xDrive je vybaveno zážehovým šestiválcem BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva a plně variabilním časováním Valvetronic. Při objemu 3,0 l disponuje výkonu 306 koní (225 kW) při 5 800 ot./min. a točivým momentem 400 Nm v rozpětí 1 200 až 5 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h absolvuje tento model během 5,9 s, nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU je s hodnotou 8,1 l/100 km dokonce o 0,3 l/100 km nižší než v případě srovnatelného modelu se zadním pohonem.

BMW 530d xDrive pohání nová generace celohliníkového řadového vznětového šestiválce s objemem 3,0 l, nejvyšším výkonem 258 koní (190 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 560 Nm při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 6,1 s. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU činí jen 5,7 l/100 km. Ve srovnání s modelem BMW 530d vybaveným pohonem zadních kol se jedná o pokles o 0,4 l/100 km. Současně jde o vůbec nejnižší hodnotu spotřeby paliva v segmentu vyšší střední třídy u vozů vybavených pohonem všech kol s daným výkonem. Ale to už se dostáváme až na pomezí těžko uvěřitelné fikce, s jakou jsme se setkali třeba již včera v rámci prezentace nových motorů pro Mercedes E.
 
BMW řady 5 vybavené pohonem všech kol BMW xDrive je v současnosti k dispozici ve čtyřech následujících provedeních:

BMW 535i xDrive
1 420 000 Kč
BMW 550i xDrive
1 900 000 Kč
BMW 530d xDrive
1 400 000 Kč
BMW 530d xDrive Touring
1 466 250 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků