V prostorách mnichovského BMW Musea proběhla aukce několika skvostů. Bertoneho Spicup byl vydražen za více než 11 mil. Kč.
Nestává se každý den, aby se dražily koncepční studie z dávné minulosti, ale tentokrát aukční síň Bonhams uspořádala dražbu několika vozů, mezi nimiž byly. K události došlo přímo v mnichovském BMW Museum, neboť šlo výhradně o stroje značky BMW. Mezi nimi byly třeba vítěz závodů v Le Mans a Spa BMW 3.0 CSL z roku 1975 nebo roadster BMW 328 Roadster z roku 1937, nicméně zřejmě nejzajímavějším vozem byla Bertoneho studie Spicup.
Prototyp BMW Spicup se objevil v roce 1969 na Bertoneho stánku na ženevském autosalonu, v témže roce ještě zazářil na Soutěži elegance v Allassiu a na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho další osud není zcela jasný, má se za to, že se v sedmdesátých letech objevil v showroomu düsseldorfského dealerství Auto Becker. O několik let později jej koupil jistý holandský sběratel a zaregistroval jej k běžnému provozu, původní zelený lak ale bohužel nahradil oranžovým.
Tento sběratel BMW Spicup používal po 10 let při svých každodenních jízdách a najel s ním na 100 000 km, čímž je tento koncept možná nejojetější studii na světě. V osmdesátých letech byl odstaven a na dvě dekády zmizel ze světa, aby se pak v roce 2008 ve zuboženém stavu znovu objevil jako „nějaká ojetina se znaky BMW“. Vůz byl poškrábaný, nekompletní a na několika místech rezivý. V následujících letech prošel náročnou renovací u milánské společnosti Carrozzeria Granturismo.
Ta jej dovedla do dnešního špičkového stavu a vzhledu odpovídajícího původní specifikaci. BMW Spicup pod svojí extravagantní karoserií ukrývá podvozek i řadový šestiválec 2,5 l ze sériového modelu BMW 2000 CS a na rozdíl od většiny současných studií šlo již ve chvíli jeho zrodu o zcela provozuschopný vůz.