BMW Spicup Bertone má nového majitele

V prostorách mnichovského BMW Musea proběhla aukce několika skvostů. Bertoneho Spicup byl vydražen za více než 11 mil. Kč.

Nestává se každý den, aby se dražily koncepční studie z dávné minulosti, ale tentokrát aukční síň Bonhams uspořádala dražbu několika vozů, mezi nimiž byly. K události došlo přímo v mnichovském BMW Museum, neboť šlo výhradně o stroje značky BMW. Mezi nimi byly třeba vítěz závodů v Le Mans a Spa BMW 3.0 CSL z roku 1975 nebo roadster BMW 328 Roadster z roku 1937, nicméně zřejmě nejzajímavějším vozem byla Bertoneho studie Spicup.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp BMW Spicup se objevil v roce 1969 na Bertoneho stánku na ženevském autosalonu, v témže roce ještě zazářil na Soutěži elegance v Allassiu a na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho další osud není zcela jasný, má se za to, že se v sedmdesátých letech objevil v showroomu düsseldorfského dealerství Auto Becker. O několik let později jej koupil jistý holandský sběratel a zaregistroval jej k běžnému provozu, původní zelený lak ale bohužel nahradil oranžovým.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento sběratel BMW Spicup používal po 10 let při svých každodenních jízdách a najel s ním na 100 000 km, čímž je tento koncept možná nejojetější studii na světě. V osmdesátých letech byl odstaven a na dvě dekády zmizel ze světa, aby se pak v roce 2008 ve zuboženém stavu znovu objevil jako „nějaká ojetina se znaky BMW“. Vůz byl poškrábaný, nekompletní a na několika místech rezivý. V následujících letech prošel náročnou renovací u milánské společnosti Carrozzeria Granturismo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ta jej dovedla do dnešního špičkového stavu a vzhledu odpovídajícího původní specifikaci. BMW Spicup pod svojí extravagantní karoserií ukrývá podvozek i řadový šestiválec 2,5 l ze sériového modelu BMW 2000 CS a na rozdíl od většiny současných studií šlo již ve chvíli jeho zrodu o zcela provozuschopný vůz.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků