BMW slaví. Výroba v Lipsku překročila hranici 1,5 milionu automobilů

Závod automobilky BMW umístěný v Lipsku aktuálně slaví. Za dobu své existence už vyrobil více než 1,5 milionu automobilů. Jubilejním exemplářem s pořadovým číslem 1 500 000 se stal bílý model řady 2 Active Tourer, který si objednal zákazník z Baden-Württemberska.

Video | Technika | Hatchbacky | Premiéry | BMW | Ženeva 2014

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Továrna BMW v Lipsku začala se sériovou výrobou v roce 2005. Kromě řady 2 Active Tourer se zde vyrábí také 2 Cabrio, BMW 1 a BMW X1. Minulý rok byl přidán do programu tohoto závodu ještě elektrický model i3, od května letošního roku se zde vyrábí rovněž BMW i8. Celková produkce činí 750 automobilů denně.

BMW v Lipsku zaměstnává dohromady zhruba čtyři tisíce lidí, závod si postupnou modernizací vyžádal nemalé investice. Pouze start výroby BMW i3 znamenal 400 milionů eur. Celkově statistiky hovoří o postupných investicích za dvě miliardy eur. 

Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků