BMW slaví čtvrtstoletí pohonu všech kol xDrive

I Škodovka nebo Alfa Romeo mají v tradici pohonu 4x4 delší, nicméně automobilka BMW si právě připomíná výročí 25 let systematické produkce soustavy xDrive. A ačkoli jsou vozy BMW známy především svými často nepřekonanými „zadokolkami“, doba si žádá své, takže v současnosti každé čtvrté BMW disponuje pohonem všech čtyř kol. Nyní v Mnichově nabízejí plných 45 modelů opatřených soustavou xDrive.

V roce 1985 se na trhu objevilo první BMW s písmenem „x“ ve svém označení, jež mělo být alternativou těm, kteří zadní náhon za ideální nepovažovali. Ano, tyto tendence lze pochopit v době, kdy za volanty strojů BMW (zdaleka se to však netýká pouze této značky) sedá prakticky každý bez ohledu na pohlaví, konstituci těla či intelektuální úroveň. Otázkou pouze zůstává, zda se v nabídce BMW a dalších klasických značek v budoucnosti uchovají také modely určené skutečně pro ty, kteří si čas strávený za volantem hodlají opravdu užít. Bez zášti a hany se nyní podívejme na několik „čtyřkolek” BMW, jež se zapsaly do historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW a jeho vozy s pohonem 4x4 obrazem
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků