BMW slaví 100 let existence konceptem Vision Next 100. Řídí sám

Koncept BMW Vision Next 100 kombinuje autonomní řízení s novým pohledem na technologii zpracování materiálů, nové výrobní postupy a možnosti uživatelského rozhraní.
Seznam kapitol
  1. BMW Vision Next 100
  2. Fotogalerie: BMW Vision Next 100

Dnes je tomu přesně 100 let od založení společnosti BMW. Rozebírat celou historii značky BMW nebudeme, to by vydalo na knihu. Dnes představený výtvor BMW Vision Next 100 je první z konceptů a studií, které vzniknou právě na oslavu sta let existence německé značky. Se svými kousky přijdou i značky Rolls-Royce, Mini a také divize motocyklů BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když je studie BMW Vision Next 100 elektromobil se samočinným řízením, prý nabídne pro BMW typickou radost z jízdy. Řidič si bude moci vybrat, jaký mód zvolí, zda manuální nebo plně automatický

Koncept BMW Vision Next 100 kombinuje autonomní řízení s novým pohledem na technologii zpracování materiálů, nové výrobní postupy a možnosti uživatelského rozhraní. Auto budoucnosti bude víc smartphone nebo tablet a osobní počítač než „jenom auto“ určené k přepravě.

Motocykly | BMW

BMW Motorrad slaví 100 let edicí Iconic 100. Vznikne 4x100 kusů

O pohonu nevíme nic kromě toho, že je bezemisní. Pravděpodobně to tedy bude elektromobil. Detaily ještě BMW upřesní. Pro BMW je také výzva zkombinovat elektromobil s autonomním řízením s tradiční sloganem BMW „Sheer Driving Pleasure“, tedy s čistou radostí z řízení auta. V tomto případě to zavání oxymóronem.

Nicméně i koncept BMW Vision Next 100 má umožňovat manuální řízení. Auto tak nabídne dva jízdní režimy: Boost a Ease. Režim Boost je určen pro řidiče, Ease pak ukryje „volant“ do palubní desky a řízení převezme autopilot.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakrytování kol je z pružného materiálu. Koncept pružné karoserie už BMW studovalo v minulosti. Interiér se přizpůsobuje jízdnímu režimu. V případě samočinného schová volant a natočí sedadla k sobě

Pokud jde o konstrukci, koncept BMW je prakticky celý z plastů a uhlíkových vláken či jiných kompozitů. BMW se snaží minimalizovat použití oceli. Podle automobilky přijde doba, kdy budou kovové díly v autě nepotřebné. V budoucnu se má prosadit i „čtyřprostorový“ tisk součástek. To má vytvářet nikoli pouze samotné součástky, ale i inteligentní propojené materiály.

Bezpečnost | Technika | BMW | Příslušenství

BMW začne v roce 2019 nahrazovat zpětná zrcátka kamerami

Jinak je koncepce vozu poměrně tradiční. Má čtyři kola, interiér se čtyřmi sedačkami a čtveřici dveří, stejně tak klasický zavazadlový prostor. Interiér se nicméně proměňuje v závislosti na tom, zda chce řidič řídit sám, nebo zda to nechá na počítači. Vision Next 100 je jen o 1 cm kratší než aktuální BMW řady 5, ale je o 10 cm nižší. Pečlivým návrhem tvaru karoserie se podařilo dosáhnout nízkého koeficientu odporu vzduchu s hodnotou jen 0,18.

Designová studie BMW Vision Next 100 si nedělá ambice na sériovou výrobu. BMW ji chce ale prezentovat jako výstavu možností, kudy se zřejmě bude automobilový průmysl ubírat. Některé technologické postupy představené na tomto konceptu prý uvidíme brzy, jiné za dvacet či třicet let.

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek