BMW: šest verzí „jedničky“ a řady 2 a 4 na obzoru

Britské časopisy Car Magazine a Autocar včera přinesly další zákulisní informace k budoucnosti nové generace teprve před několika dny představeného základního modelu BMW řady 1. Ten by se měl dočkat celkem šesti variant rozdělených do dvou samostatných řad. V jedné linii se kromě stávajícího pětidveřového hatchbacku v roce 2012 dočkáme ještě třídveřové modifikace, zatímco skutečně velké věci se začnou dít vzápětí. Odvozené dvoudveřové varianty Coupe a Cabrio totiž do světa vyjedou pod označením BMW 2 a dočkají se návratu řadového zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a přeplňováním. Kolem roku 2014 budou následovat vozy BMW 1 s pohonem předních kol (!), doplněné záhy sportovní verzí GT a kombíkem. Podobný osud stihne rovněž připravovanou generaci větší řady BMW 3. Také její dvoudveřové deriváty Coupe a Convertible zahájí novou tradici v podobě řady BMW 4.

Pokud si dobře vzpomínám, podobné zvěsti se šířily již na počátku života stávající generace BMW 3 (E92), ale společnost BMW zavedení nové číselné řady na poslední chvíli zarazila, aby zabránila tříštění nabídky, jež by prý mohlo mít negativní vliv na vnímání celé značky BMW veřejností. Nicméně poté, co třeba konkurenční Audi poslední dobou kouzlí s typy A4, A5, A6 nebo A7, přičemž již možná i v Ingolstadtu pomalu ztrácejí přehled o tom, co z čeho vlastně vychází, však předáci BMW zřejmě konečně povolili uzdu své fantazii. Podle mě ale tento krok není zrovna nezbytně nutný, nicméně věřím tomu, že alespoň na oko může běžného zákazníka přesvědčit o tom, že se „nabídka rozšiřuje“. A o co jiného vlastně v naší virtuální realitě jde? Zákazníka je třeba přesvědčit o tom, že má na výběr, což ale v podstatě není pravda…
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků