BMW: sázka na Čínu se bohatě vyplácí

BMW má za sebou rekordní první čtvrtletí. Bavorské firmě k úspěšnému čtvrtletí dopomohla zejména silná poptávka na čínském trhu.

BMW zvýšila zisk před úroky a daní (EBIT) o 19 procent na 2,13 miliardy eur (asi 53 miliard korun), což je mnohem víc, než se čekalo. 

BMW je mezi výrobci luxusních aut největší na světě. Díky vysoké poptávce v Číně se firma dokázala vypořádat i s problémy v západní Evropě, které brzdí růst mnoha firem. Za úspěch vděčí ale především tomu, že se v Číně rychle zvyšuje počet příslušníků střední třídy a bohatých lidí, kteří jsou ochotni utrácet za technologické novinky a kteří si zakládají na tom, aby vlastnili věhlasné značky jako symbol svého postavení.

Tržby BMW se zvýšily o 14 procent na 18,29 miliardy eur. Firma uvedla, že vůbec poprvé se jejím největším trhem stala Čína. Až dosud to byly Spojené státy.

Mohutný růst zisku i tržeb jen podtrhuje, jak velké německé automobilky, včetně konkurentů Daimler a Volkswagen, těží z globální diverzifikace a silného růstu na mladých trzích, převážně v Asii. Zatímco na evropské výrobce pro masový trh, jako je Peugeot, Renault či Fiat, doléhají potíže v eurozóně, prémiové značky v čele s BMW žádné problémy tohoto druhu nemají.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků