BMW sází na tři turba, dostane je i nové M3?

Automobilka BMW se pod sílícím tlakem emisních norem poslední dobou uchyluje k přeplňování (elektromobily a hybridy zůstanou zatím věcí nové značky „i“), ale tím to nekončí. V současnosti dokončuje vývoj nového řadového vznětového šestiválce, jenž nebude mít jedno, ani dvě turbodmychadla, ale hned tři. Podle stránek BMW Blog bude disponovat objemem 3,0 l a výkonem okolo 400 koní (294 kW) a jeho nástup do sériové výroby je blíže, než by se mohlo zdát. Premiéru má oslavit v crossover BMW X6 xDrive50d, a to již na počátku příštího roku. Tento agregát se pak objeví i v dalších modelech mnichovské značky včetně pro rok 2012 faceliftované verze „sedmičky“ (půjde o verze 750d a 750Ld), čerstvou informací, která na BMW Blog unikla z důvěrného dealerského manuálu, je příprava typu M550dX, tedy vznětové „em pětky“ generace F10 s pohonem všech kol.    

Trojnásobné přeplňování ale postihne také zážehové motory BMW, například špičkové kupé BMW M3 zřejmě v blízké budoucnosti bude pohánět jím opatřený šestiválec 3,2 l s výkonem okolo 450 koní (331 kW). Tato jednotka je zatím ale stále v plenkách, jistá není ani její základní koncepce. K ní stránce BMW Blog prozradil Ludwig Willisch, šéf BMW USA, následující: „Otázkou zůstává, zda půjde o řadový šestiválec, nebo vidlicový. Hledáme zkrátka ideální řešení. Prostorově hospodárnější V6 bychom mohli uložit níže, zatímco řadový motor by byl lehčí.“ Willisch dodal, že nový motor nemusí být nutně výkonnější než ten stávající, neboť klíčovou oblastí pro zlepšování jízdních výkonů a vlastností, na kterou se nyní v Mnichově soustředí, je snižování hmotnosti. 

 

 
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků