BMW s novou řadou záchranných vozidel

Automobilka BMW představuje ucelenou škálu svých vozidel určených pro službu v záchranných složkách.

Renomované evropské automobilky využívají ke zvýraznění svých jmen nejrůznějších dlouhodobých partnerství, například škodovka září již několik let na hokejových turnajích a Mercedes – Benz C63 AMG zavádí závody série DTM, zatímco BMW se kromě jiného soustředí také na ochranu cestujících v krizových situacích skrze svůj tradiční program BMW Security (připomeňme třeba sedan BMW 7 High Security nebo program pro přípravu řidičů na zvládání napadení). Na veletrhu RETTmobil BMW představilo řadu svých vozidle určených ke službě v záchranných složkách. Tradiční RETTmobil probíhá v německé Fuldě a končí právě dnešním dnem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 Touring je pro bezpečnostní a záchranné týmy dostupný v řadě provedení

Konkurenční stánek Mercedes – Benz tam vystavuje studii SLS AMG Emergency Medical, ale stroje BMW jsou připraveny k sériové výrobě. Oproti speciálnu od Mercedesu mají tyto vozy BMW podstatně blíže ke skutečnosti, neboť vycházejí ze skutečně velkosériově produkovaných modelů (a jsou poněkud praktičtější než SLS AMG…). Řeč je o řadách BMW 3 a 5 s karoseriemi Touring a přestavěných SUV X3 a X6 (to posledně jmenované však na RETTmobilu debutovalo již před dvěma lety). BMW hodlá své stroje, u nichž je speciální vybavení integrováno do samotné struktury (s instalací se počítá již během vývoje), nabízet hasičům, záchranářům a bezpečnostním agenturám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 pro záchranáře 

Výroba takto modifikovaných automobilů probíhá přímo na linkách standardních modelů, což má podle BMW zajistit „nejvyšší standardy v kvalitě a funkčnosti“. Za příklad poslouží soustava majáků, jejíž ovládání je přímo vestavěno v soustavě iDrive. Jinými slovy, majáky a sirénu můžete regulovat přímo ovladačem iDrive stejně jako navigaci. Na středové konzoli pak najdeme tlačítka aktivující další funkce, jež se do menu iDrive integrovat nepodařilo. Tyto soustavy slaví svoji premiéru ve voze BMW 5 Touring právě na probíhajícím veletrhu RETTmobil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Méně náročným postačí "trojka", ...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... zatímco náročnější záchranáři sáhnou po BMW X6
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků