Kapitoly článku:
První model, který se začal prodávat, byl rovnou dvanáctiválec BMW 850i (později 850Ci). Motor M70B50 měl výkon 221 kW (300 k) a točivý moment 450 Nm. Jednotka vznikla spojením dvou šestiválců 2,5 l a jako první BMW (a vlastně jako první sériové auto na světě) dostalo šestistupňovou manuální převodovku.
Prodeje šly ale docela pomalu a zaostávaly za očekáváním. BMW už v dubnu 1992 vyrobilo zkušební sérii vstupního modelu 830i s třílitrovým šestiválcem o výkonu 218 k, ale skončilo jen u prototypu a později automobilka všech 18 kusů zase rozebrala, jeden nakonec zamířil do muzea.
BMW vrazilo pod kapotu i třílitrový šestiválec, ale ten se do výroby nedostal. Odbyt byl poměrně malý, BMW během deseti let prodalo jen něco málo přes 30 000 kusů
V srpnu 1992 se ale představil sportovní model BMW 850CSi, který dostal motor S70B56 (dvanáctiválec 5,6 l) o výkonu 280 kW (380 k) a točivém momentu 550 Nm. Ve výrobě vydržel do listopadu 1996, celkem vzniklo jen 1510 kusů.
Nejvzácnější je ale BMW 850Ci s motorem M73B54, což byla upravená verze dvanáctiválce o objemu 5,4 litru, výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 490 Nm. Mezi únorem 1994 a květnem 1999 vyrobilo BMW jen 1218 kusů.
První osmiválec přišel v červenci 1993 jako základní a vstupní model. Motor M60B40 měl nejprve objem 4,0 l, výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 400 Nm. Do února 1996 vyrobilo BMW 4728 aut.
V lednu 1995 pak přišla verze BMW 840Ci s osmiválcem 4,4 l (motor M62B44). Ten měl stejný výkon 286 k, ale točivý moment 420 Nm a lepší průběh točivého momentu. Do května 1999, tedy do konce výroby BMW řady 8, se ho prodalo 3075 kusů.
Dvanáctiválec nabízel zpočátku čtyřstupňový automat nebo šestistupňový manuál, pětistupňový automat přišel v polovině roku 1994. Osmiválec 840Ci už měl pětistupňovou automatickou převodovku, šestistupňová manuální byla standardem. Model 850CSi dostal jenom manuál.
Ve stádiu prototypu skončil i kabriolet a model M8. Obě auta jsou v muzeu a existenci M8 automobilka oficiálně přiznala až v roce 2010. Jeho dvanáctiválec měl 558 koní
BMW už od počátku vyvíjelo řadu 8 s tím, že vznikne i otevřená verze Cabrio s látkovou střechou. Nakonec ale zůstalo jen u jednoho jediného prototypu, který skončil v muzeu. Je zvláštní, že automobilka vlastně vývoj dokončila a rozhodla se v projektu kabrioletu nepokračovat až v jeho finální fázi, kdy bylo auto hotové.
BMW postavilo i prototyp modelu BMW M8. Pravděpodobně se jedná o jedno z nejtajemnějších aut historie. BMW totiž dlouho popíralo, že by něco takového existovalo a teprve v červenci 2010 oficiálně přiznalo existenci jediného přeživšího prototypu.
Pod kapotou byl dvanáctiválec S70/1, což byl prototyp sportovního motoru založeného na jednotce M70. Prototyp měl výkon 410 kW (558 k) a M8 chtěla být konkurencí pro dvanáctiválcová Ferrari. BMW se nakonec rozhodlo projekt opustit, neboť došlo k závěru, že pro takový vůz neexistuje trh.
Z BMW řady 8 se stal ceněný sběratelský exponát. Je to komplikované, na provoz a údržbu poměrně drahé auto. Ovšem pokud máte trpělivost, nikdy na něm už neproděláte
Dnes je BMW řady 8 ceněná rarita. Doba, kdy se tohoto auta lidé zbavovali za sto tisíc, je dávno pryč. Slušný exemplář už pod půl milionu seženete velmi obtížně. Servis BMW řady 8 je komplikovaný, díly drahé a práce také. Pokud ale máte trpělivost a ne zrovna omezený rozpočet, je to rozhodně skvělá investice. Jenom nečekejte, že se svezete jako například s BMW M3. Řada 8 je přece jen spíše GT než sporťák, ale své kouzlo rozhodně má.
Model E31 byl velmi ambiciózní projekt, který se nikdy nezaplatil, ale BMW se na něm naučilo vyvíjet moderní auta a jeho přínos pro další směřování automobilky je patrný. A tak opravdu můžeme BMW řady 8 E31 označit jako nejlepší propadák všech dob.