BMW řady 7 (E32) – první německý poválečný dvanáctiválec

25 komentářů

jarda S
29. května • 10:37

náádhera...hergot to jsem zavzpomínal! já jezdil 2 roky jako šofér se 750i...spotřeba byla 12-20/100km ale ten motor byl spíš elektromotor. táhlo to ve 200Km/h skoro stejně jako ve 100km/h. a to auto to byla loď, pohodlíčko, tank a rychlost. a to zpracování to byla nádhera žádnej aušus plast. pak bylo v právi i 740i V8 to jelo už jinak bylo to velmi rychlé,ale krouták byl u V12 plošší. ale žralo to podstatně míň 9-14L. V8 byly nesmrtelné, pouze pokud v USA lili sirnaté palivo odešel na 200tkm...

kolecko
30. května • 18:00

S BMW E32 som zil 12 rokov. Najskor ako sluzobak, po odkupeni rodinny voz. Az na spotrebu (automat) v meste to nemalo ziadne slabiny. Predavala sa s 397000km a cez stk prechadzala bez chyby. 730i M30.

martn
30. května • 8:51

léta jsem jezdil bavoráky - měl jsem 3 modely, dnes nevím co koupit, je to hnusné a spolehlivost taky vymizela...tohle bylo jedno z posledních dobře postavených aut, pak ještě 7 er E38 a 5 er E 39....dnes? aušus a bangla by měli pověsit...

Dimitrij
29. května • 3:43

Tuhle sedmicku zbožňuji a i do ted!:-D

Antiautomat
28. května • 20:23

to boli casy ked BMW vyrabalo este pekne auta

Petr
28. května • 18:04

Me se tyhle clanky o starsich bavoracich desne libej. Pripada mi ze to neni tak davno co jsem s otevrenou pusou koukal kdyz kolem me projel nemecky turista v tehle 750. Ale ono to asi dlouho je :)
Tak jako tak je to auto, ktery bych si porad pral, uz jen pro ten design ktery se mi proste libi.
Palec nahoru, tesim na clanek o nasledujici generaci.

Karel  Antonín
28. května • 18:34

Tak dnes již nejsou tyto auta tak drahá aby si je nemohli dovolit i méně majetní http://www.annonce.cz/osobni-auta$18.html... To však nic nemění na tom že jsou to majestátní a zajímavé vozy.

Jim
28. května • 17:44

Po E38 už tam byl Chris Bangle a ten to totálně zazdil.3-[

Petr
22. srpna • 19:05

Bangle změnil design většiny aut. On dokázal do té šílené nudy přinést něco nového. Pro mně je jeho 5, opravdu povedené auto.

Zelí
29. května • 14:49

Bangl posunul design bavoráků z úrovně polského fiatu 125 z roku 1970, na kterém ti dementi v mnichovské konstrukci zamrzli a nikdo s nimi nebyl schopen pohnout, o třicet let dopředu. Museli najmout někoho zvenčí, který jejich konstrukci obešel, nechal dědky v jejich mentálním skanzenu a udělal to po svém a jinak. To co dnes bavor prodává začalo u Bangla.

Antiautomat
29. května • 19:58

Teraz neviem ci tam mam dat 10 alebo 100 minusov. Zaver nech si pravi kazdy sam. Denne chodim okolo BMW showroomu a radsej sa na ten dizajnovy hnus nepozeram aby som nemusel ranajky pripadne este aj veceru z predosleho dna cistit z palubky.

Zelí
30. května • 9:57

Ty to vidíš jako humus, ale tento humus je posunul v prodejích tam, kde jsou, takže reálným zákazníkům tento humus vyhovuje a jsou z něj asi nadšení. Pokud by zůstali zamrzlí ve skanzenu minulého století, tak by asi dnes už neexistovali, reální zákazníci by to nekupovali. Každý si o tom může myslet co chce, ale realita je taková jaká je.
Sám za sebe mohu říct, že pětkový bavorák od Bangla je vyjímečný a to se už nezmění, protože se stal i ve vývojové linii bavoráků solitérní. Nic před ním a nic po něm. Jeho design je stále skvělý. A to říkám i přes to, že nejsem obdivovatelem značky bmw.

Karel  Antonín
30. května • 10:28

myslím že jako humus to vydí daleko více lidí.
Klasika je prostě klasika a ne nějakej Bangl

jogurt
29. května • 0:18

A už ho úředně zastřelili nebo teď przní něco jiného?

Vladik
5. června • 15:07

Když se podíváte na koncepty před Bangel ( nevim jak se spravne píše) a to se mi BMW z te doby opravdu líbí a po něm tak jsem i rad, že to takto překopal, to co byli schopni ukázat je opravdu hnůj.

Lukas
28. května • 14:58

Pane redaktore, nez se zacnete divit tomu, ze 750mela zdvojene ridici jednotky, tak by bylo vhodne si neco o tom motoru zjistit ;)
V realu je to totiz 2xR6 spojeny do V, tudiz konstrukteri plne vyuzili vse co motor nabizel a pak pridali jednu spolecnou Rj. Po letech je legrace to dat cele dohromady...

Tomáš Dusil
28. května • 15:28

Dobrý den,mám na něj doma technické šlkolení. Nic takového tam není, ale samozřejmě možné je vše. Zrovna v sobotu jsem byl na srazu aut v Mělníku a pán mi tam vyprávěl nad motorem v 850i (tedy stejném) jaké s tim zažil patálie. Ta společná jednotka je určitě to EML, která synchronizuje ovládání dvou škrticích klapek. To že jsou elektrické muselo být v roce 1987 jak z jiného světa. Jinak 750 opravdu měla pouze automat. jestli někdo viděl manuál, je to bastl. Zajímavé je, že 740i v E32 měla také pouze automat, byt pětistupňový, zatímco E38 se stejným motorem a později 4.4 (motor M62) měla snad sériově šestistupňový manuál a automat jen za příplatek. A Vy fakt máte 750?

Vladik
5. června • 15:03

750 se v manuálu dělala z fanatiky

S38
28. května • 14:24

750ka se delala i manualu.:-P

Lukas
28. května • 14:59

750 v manualu seriove nebyla, jen 850 byla v manualu.

Vladik
5. června • 15:01

750 v manuálu byla E32 i E38

K
28. května • 13:32

To je ale humus ten interiér.

Pepis
28. května • 21:48

Jsi vůl.

Tom
28. května • 20:23

humus??? uvědom si, že je to auto z roku 1986! V té době tady komunisti onanovali nad interiérem Škody 120, takže se vzpamatuj. Výbavu a kvalitu použitých materiálů starých bavoráků nemá většina dnešní koncernové produkce. Nasedni zpátky do svého nové fábie a kochej se smradem z podřadných plastů v interiéru.

Jirka
28. května • 13:55

Humus ne, ale předchůdce měl podle mě mnohem hezčí.

Doporučujeme

Články odjinud