BMW řady 5 Touring: Kombi má ve standardu vzduchové odpružení

Po loňském odhalení sedanu řady 5 se generace G30 rozrůstá o modelovou variantu Touring.

Na autosalonu v Ženevě proběhne výstavní premiéra BMW řady 5 Touring. Bavorští však tento model oficiálně představují již nyní. Na trh přijde v létě.

Designem kombi logicky navazuje na sportovně střižený sedan, který se nápadně podobá řadě sedm. Standardní výbavou jsou LED světla pro denní svícení a LED dálkové a potkávací světlomety. Adaptivní LED světlomety s variabilní distribucí světelného kuželu a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam se světelným dosahem až 500 metrů jsou součástí volitelné výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V interiéru se největších změn pochopitelně dočkal zavazadlový prostor. Ten má objem 570 litrů. Při elektrickém sklopení zadních sedadel až 1 700 litrů. Užitečná hmotnost činí až 730 kilogramů, což oproti sedanu představuje zvýšení až o 130 kilogramů. K tomu, aby takto zatížená "pětka" nedůstojně neležela na "břiše", je tu standardně vzduchové odpružení na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav činí 2 975 mm, celková délka je 4 943 mm, šířka 1 868 mm a výška 1 498 mm. Stejně jako sedan je i kombi postaveno na modulární platformě CLAR. Díky konstrukci využívající kombinace lehkých materiálů jako je hliník, pevnostní ocel a hořčík, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti proti předchůdci při zvýšení pevnosti karoserie a torzní tuhosti.

Připlatit si lze i za aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering a tradičně i M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Při uvedení na trh (v červenci 2017) budou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Dvoulitr 530i s výkonem 185 kW doplní druhý dvoulitrový čtyřválec, tentokrát vznětový 520d s výkonem 140 kW. Šestiválce jsou také dva. Zážehový 540i nabídne 250 kW a vznětový 530d 195 kW.

Zatímco benzinový šestiválec bude povinně spárován s pohonem všech kol xDrive, u dieselu bude za příplatek. Čtyřválce zatím čtyřkolku nedostanou, 520d nabídne ve standardu šestistupňový manuál, zatímco všechny ostatní verze budou disponovat pouze osmistupňovou automatickou převodovkou. Výběr pohonných jednotek a jejich kombinací se však postupně rozroste.

Zajímavosti | Video | BMW | BMW řada 5

Nové BMW řady 5 versus předchůdce. Změny jsou výraznější, než si myslíte

Stejně jako sedan nabídne kombi armádu bezpečnostních asistentů. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent (začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti), pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku. Propojená vozidla BMW upozorní na blížící se nebezpečí.

Premiéry | BMW | BMW řada 5

Jde to i bez elektromotoru: BMW 520d ED nabídne zajímavou spotřebu

Pozadu nezůstane ani zábavní elektronika. Novinka nabídne například nejnovější generaci systému iDrive s 10,25palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Barevný head-up displej je zde ve své třetí generaci. Nabídne o 70 procent větší projekční plochou s plným rozlišením.

Kromě parkovacího asistentu je Touring k dispozici také s funkcí na dálku ovládaného parkování. Navíc řidiči mohou rovněž využít služby ParkNow, umožňující on-line rezervaci parkovacích míst a bezhotovostní platbu. Nová informační služba On-Street Parking Information pomáhá uživatelům najít parkovací místa v ulicích a to zobrazením pravděpodobnosti těch volných.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků