BMW řady 5 GT se i přes slabé prodeje dočká nástupce

„Uděláme hatchback z velikého luxusního sedanu,“ řeklo si několik manažerů v automobilce. A tak učinili a výsledkem byl vždycky propadák. Jen si vzpomeňte na Mercedes-Benz třídy R, ale třeba také na Renault Vel Satis nebo Opel Signum.

Stejný osud se nevyhnul ani BMW, jehož hatchback řady 5 GT se prostě nechytil. Ve Spojených státech dokonce kvůli hatchbacku 5 GT přestala automobilka prodávat model Touring. A kam šli zákazníci? K Mercedesu. Proč? Pro klasické kombi třídy E.

Testy | SUV | BMW | Kupé

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně  

BMW chtělo ročně jen v USA prodávat aspoň 8000 aut, ale výsledky byly daleko za očekáváním. Třeba v roce 2010 se v Americe prodalo jenom 2484 vozů. Někteří dealeři BMW si stěžovali, že jim mnohem levnější 5 GT parazituje na prodejích řady 7, na které mají vyšší marže.

I přesto ale BMW nabídne druhou generaci založenou na nové řadě 5, která má přijít v roce 2016. Podle informací německého Auto Motor und Sport se ani koncepce auta příliš nezmění, i když design bude pojatý více jako Audi A7 Sportback než jako crossover mezi hatchbackem a MPV.

Pro velká BMW se chystá nová platforma označovaná jako „35up“ a vyjede na ní vedle nového BMW řady 7 také řada 5 a 6. Díky využití vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu budou auta lehčí. Také bude jednodušší stavět hybridy a elektromobily. Odtučňovací kúra příští generace BMW řady 5 by měla uspořit kolem 100 kg.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků