BMW řady 5 GT se i přes slabé prodeje dočká nástupce

„Uděláme hatchback z velikého luxusního sedanu,“ řeklo si několik manažerů v automobilce. A tak učinili a výsledkem byl vždycky propadák. Jen si vzpomeňte na Mercedes-Benz třídy R, ale třeba také na Renault Vel Satis nebo Opel Signum.

Stejný osud se nevyhnul ani BMW, jehož hatchback řady 5 GT se prostě nechytil. Ve Spojených státech dokonce kvůli hatchbacku 5 GT přestala automobilka prodávat model Touring. A kam šli zákazníci? K Mercedesu. Proč? Pro klasické kombi třídy E.

Testy | SUV | Kupé | BMW

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně  

BMW chtělo ročně jen v USA prodávat aspoň 8000 aut, ale výsledky byly daleko za očekáváním. Třeba v roce 2010 se v Americe prodalo jenom 2484 vozů. Někteří dealeři BMW si stěžovali, že jim mnohem levnější 5 GT parazituje na prodejích řady 7, na které mají vyšší marže.

I přesto ale BMW nabídne druhou generaci založenou na nové řadě 5, která má přijít v roce 2016. Podle informací německého Auto Motor und Sport se ani koncepce auta příliš nezmění, i když design bude pojatý více jako Audi A7 Sportback než jako crossover mezi hatchbackem a MPV.

Pro velká BMW se chystá nová platforma označovaná jako „35up“ a vyjede na ní vedle nového BMW řady 7 také řada 5 a 6. Díky využití vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu budou auta lehčí. Také bude jednodušší stavět hybridy a elektromobily. Odtučňovací kúra příští generace BMW řady 5 by měla uspořit kolem 100 kg.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků