BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

Na světě jsou výsledky dalších nárazových testů, které proběhly pod taktovkou IIHS. Představily se v nich tři velké sedany, přičemž pro evropského zákazníka je z této trojice nejzajímavější BMW řady 5. To si ale nevedlo úplně podle předpokladů. Náraz s malým přesazením pro něj znamená pouze druhé nejhorší hodnocení „Marginal“.

Video | Bezpečnost | Crashtesty

Další série testů IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s nejhorším výsledkem

BMW řady 5 je tak dalším z modelů, které si odnesly z evropských testů Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a které zároveň v testech IIHS neuspěl. Náraz s malým přesazením znamená u BMW 5 výrazné omezení prostoru pro nohy řidiče. IIHS na druhou stranu ale říká, že v oblasti palubní desky byla deformace minimální a figurína nakonec nedopadla tak špatně, protože airbag zůstal na svém místě a zachytil pohyb hlavy.

Video | Bezpečnost | Názory | Subaru | Mitsubishi

Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

Spolu s BMW 5 prošel stejným testem také Lincoln MKS, který v nárazu s malým přesazením absolutně propadl, což je velmi dobře vidět na videu. Kromě výrazné deformace prostoru pro řidiče došlo k posunu sloupku řízení. Ten se posunul směrem na řidiče a z pohledu řidiče se volant posunul výrazně vpravo. V praxi tak hlava figuríny zcela minula airbagy.

Třetím testovaným sedanem bylo Infiniti Q70, které si jako jediné z této trojice odneslo maximální hodnocení Top Safety Pick+.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků