BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

Na světě jsou výsledky dalších nárazových testů, které proběhly pod taktovkou IIHS. Představily se v nich tři velké sedany, přičemž pro evropského zákazníka je z této trojice nejzajímavější BMW řady 5. To si ale nevedlo úplně podle předpokladů. Náraz s malým přesazením pro něj znamená pouze druhé nejhorší hodnocení „Marginal“.

Video | Bezpečnost | Crashtesty

Další série testů IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s nejhorším výsledkem

BMW řady 5 je tak dalším z modelů, které si odnesly z evropských testů Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a které zároveň v testech IIHS neuspěl. Náraz s malým přesazením znamená u BMW 5 výrazné omezení prostoru pro nohy řidiče. IIHS na druhou stranu ale říká, že v oblasti palubní desky byla deformace minimální a figurína nakonec nedopadla tak špatně, protože airbag zůstal na svém místě a zachytil pohyb hlavy.

Video | Bezpečnost | Subaru | Názory | Mitsubishi

Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

Spolu s BMW 5 prošel stejným testem také Lincoln MKS, který v nárazu s malým přesazením absolutně propadl, což je velmi dobře vidět na videu. Kromě výrazné deformace prostoru pro řidiče došlo k posunu sloupku řízení. Ten se posunul směrem na řidiče a z pohledu řidiče se volant posunul výrazně vpravo. V praxi tak hlava figuríny zcela minula airbagy.

Třetím testovaným sedanem bylo Infiniti Q70, které si jako jediné z této trojice odneslo maximální hodnocení Top Safety Pick+.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků