BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

Na světě jsou výsledky dalších nárazových testů, které proběhly pod taktovkou IIHS. Představily se v nich tři velké sedany, přičemž pro evropského zákazníka je z této trojice nejzajímavější BMW řady 5. To si ale nevedlo úplně podle předpokladů. Náraz s malým přesazením pro něj znamená pouze druhé nejhorší hodnocení „Marginal“.

Bezpečnost | Video | Crashtesty

Další série testů IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s nejhorším výsledkem

BMW řady 5 je tak dalším z modelů, které si odnesly z evropských testů Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a které zároveň v testech IIHS neuspěl. Náraz s malým přesazením znamená u BMW 5 výrazné omezení prostoru pro nohy řidiče. IIHS na druhou stranu ale říká, že v oblasti palubní desky byla deformace minimální a figurína nakonec nedopadla tak špatně, protože airbag zůstal na svém místě a zachytil pohyb hlavy.

Bezpečnost | Video | Názory | Mitsubishi | Subaru

Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

Spolu s BMW 5 prošel stejným testem také Lincoln MKS, který v nárazu s malým přesazením absolutně propadl, což je velmi dobře vidět na videu. Kromě výrazné deformace prostoru pro řidiče došlo k posunu sloupku řízení. Ten se posunul směrem na řidiče a z pohledu řidiče se volant posunul výrazně vpravo. V praxi tak hlava figuríny zcela minula airbagy.

Třetím testovaným sedanem bylo Infiniti Q70, které si jako jediné z této trojice odneslo maximální hodnocení Top Safety Pick+.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků