BMW řady 4 Cabrio vs. Mercedes-Benz třídy E Cabrio (+113x foto)

Nabízíme vám podrobnou prohlídku nového kabrioletu z dílen BMW. Je to poněkud těžký kalibr, ale vyniká širokou škálou verzí.
Seznam kapitol
  1. BMW řady 4 Cabrio
  2. Fotogalerie

Nové BMW řady 4 je podobným „podfukem“ na veřejnost jako jeho úhlavní konkurent v podobě Mercedesu třídy E v karosářských verzích kupé a kabriolet. Stuttgartské vozy jsou po technické stránce „céčky“ (včetně identického rozvoru náprav) a do třídy E je řadí jen tvary konců karoserie, řada 4 od BMW (opět k dispozici jako kupé a kabriolet) je pak jen variantou trojky. Ale mohlo to dopadnout i hůře: zkuste si představit, jak by asi mnichovská „čtyřka“ vypadala, kdyby ji po stuttgartském vzoru chtěli vměstnat do řady BMW 5…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 4 Cabrio

Už včera jsme vám představili nové BMW řady 4 Cabrio (F33), jež na trhu doplní technicky spřízněné sedany 3 (BMW F30), kombi 3 (BMW F31) a kupé BMW řady 4 (F32). Zatímco včera jsme se podrobně soustředili na porovnání nejdůležitějších parametrů zmíněných karosářských verzí (s výjimkou kombi), tentokrát vám nabízíme možnost prohlédnout si otevřenou novinku v galerii čítající desítky a desítky fotografií.

Video | Design | Technika | BMW | Kabriolety | Premiéry

BMW řady 4 Cabrio je dost při těle, ale dovedně to maskuje

BMW řady 4 Cabrio má na rozdíl od konkurenčního Mercedesu třídy E Cabrio pevnou, nikoli plátěnou střechu. Možná vás ve zmíněném článku zaujala skutečnost, že nový kabriolet BMW 4 je o více než 200 kg těžší než sedan se stejným motorem. To je daní dodatečným výztužím skeletu karoserie i použití pevné skládací střechy, ovšem srovnání s hlavním konkurentem pro něj nijak tragicky nevyznívá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U BMW v tomto případě vsadili na pevnou skládací střechu

Například šestiválcový kabriolet Mercedes-Benz E 300 s plátěnou střechou je oproti sedanu třídy E se stejným motorem těžší o 70 kg (1 805 vs. 1 735 kg). Zrychlení z 0 na 100 km/h je u kabrioletu o 0,1 s pomalejší (7,2 vs. 7,1 s) a průměrná spotřeba o 0,5 l/100 km vyšší (7,5 vs. 7,0 l/100 km). Tak by možná hovořilo marketingové vyjádření, ale podívejme se spíše na srovnání kabrioletu třídy E s technicky podobným sedanem třídy C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také BMW řady 4 nabídne vyhřívání zátylků cestujících na předních sedadlech

Kabriolet E 220 CDI je oproti sedanu C 220 CDI se shodným motorem o 225 kg těžší (1 835 vs. 1 610 kg), o 0,6 s pomalejší na zrychlení z 0 na 100 km/h (8,7 vs. 8,1 s) a průměrná spotřeba je u něj o 0,3 l/100 km vyšší (5,2 vs. 4,9 l/100 km). Pro srovnání s výše zmíněným, šestiválcovým modelem Mercedes-Benz E 300 Cabrio: nepatrně slabší čtyřválec BMW 428i Cabrio vykazuje pohotovostní hmotnost 1 755 kg, z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 s a vykázat má průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW řady 4 Cabrio
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků