BMW řady 4 Cabrio je dost při těle, ale dovedně to maskuje

Dalším logickým krokem v evoluci čtyřkové řady je kabriolet, respektive kupé-kabrio s plechovou skládací střechou. Oproti modelu s uzavřenou karoserií je o hodně těžší (a tedy i pomalejší a žíznivější), ale od pohledu byste to do něj neřekli.

Generační obměna řady 3 pokračuje představením kabrioletu, jehož výstavní premiéra proběhne v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Kabriolet řady 4 s interním označením F33 koncepčně navazuje na E93, namísto látkové má skládací střechu z plechových panelů. Pokud budete tvrdit, že jde o možná nejhezčí kabrio s tímto typem střechy na trhu, nehodláme se s vámi přít.

Otevření či zavření střechy trvá dvacet sekund a nemusíte kvůli tomu stát na místě, i když maximální rychlost během manévru jen 18 km/h bude v praxi spíš na obtíž. Některé kabriolety zvládají manipulaci s (plátěnou) střechou i při 30 nebo dokonce 50 km/h.

Technika | Sportovní auta | BMW | BMW řada 3

BMW M3/M4: technika pod oficiálním drobnohledem

Novinkou je systém, který po vzoru Mercedesu přivádí teplý vzduch k šíjím cestujících. Zavazadlový prostor 370 litrů (se střechou nahoře) odpovídá zvyklostem kompaktních hatchbacků, 220 litrů v kabrio konfiguraci ale na velký rodinný výlet do obchodu s naplocho baleným nábytkem nebude to pravé.

Nabídka motorů sestává vesměs z jednotek známých z aktuálního BMW řady 3, respektive řady 4. Základ tvoří přeplňované čtyřválce 428i (245 koní) a 420d (184 koní), nad nimi stojí šestiválec 435i s obvyklým výkonem 306 koní.

Jaká je ve skutečnosti cena za pohodlí a jistotu netextilní střechy, ukáže nejlépe srovnání základních dynamických vlastností a normované spotřeby s ostatními karosářskými variantami. Proto jsme je pro vás poskládali do tabulky:  

0-100 km/h (s)

F30 (sedan)

F32 (kupé)

F33 (kabrio)

428i

5,9

5,9

6,4

420d

7,5

7,5

8,2

435i

5,5

5,4

5,6

80-120 km/h na 4./5. rychlostní stupeň

 

 

 

428i

5,4/6,9

5,3/6,9

6,1/7,9

420d

5,9/7,5

5,9/7,5

6,5/8,3

435i

5,2/6,1

5,0/5,9

5,6/6,8

Komb. spotřeba (l/100 km)

 

 

 

428i

6,4

6,6

6,8

420d

4,5

4,7

5,1

435i

7,9

7,9

8,1

Hmotnost EU (kg)

 

 

 

428i

1505

1525

1755

420d

1495

1525

1755

425i

1585

1585

1815

Vidíte správně, kabrio je o 230 kilogramů těžší, a proto žíznivější a také pomalejší ve zrychlení pružném i z místa. Efekt je výraznější u čtyřválců s horším poměrem výkon/hmotnost. To samozřejmě není nějaká specialita BMW, ale konstrukční nevyhnutelnost tohoto typu karoserie.

Testy | BMW | BMW řada 3

Test BMW 335i Cabrio: nečakané kompromisy

BMW řady 4 kabrio bude k mání ve výbavových liniích Sport line, Modern line a Luxury line, počítá se pochopitelně i s M-paketem. První kusy by se měly dostat k evropským zákazníkům během prvního čtvrtletí 2014. Otázkou je, kdy dorazí na český trh. BMW ČR dosud na svém webu neprezentuje ani kupé řady4 a u verze E92 má napsáno „nové BMW řady 3 kupé“. I čekání na kabriolet tedy nejspíš bude o něco delší než na okolních trzích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků