BMW řady 2 Gran Coupé také dostane pohon předních kol

Morová nákaza v podobě pohonu předních kol se automobilkou BMW rozlézá opravdu jako nějaký zhoubný nádor. Čert vem všechna ta SUV a crossovery, v těch nikdo nikdy žádnou radost z řízení nehledal. Ale třeba u připravovaného BMW řady 2 Gran Coupé by člověk čekal aspoň nějaké setrvání u tradic.

Také BMW řady 2 Gran Coupé dostane podle očekávání platformu UKL1 společnou s produkty Mini a tím pádem i pohon předních kol, maximálně mezinápravovou spojku a tedy pohon xDrive. 

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

BMW řady 2 Gran Coupé ještě nebylo oficiálně potvrzeno, ale už se podařilo přistihnout prototypy a leccos uniklo přímo z automobilky. Stránky BMWBlog nyní informují, že to spíše vypadá, že Gran Coupé dostane společný základ s BMW řady 1 Sedan, které míří na čínský trh.

Ohledně budoucnosti nejmenší řady vozů BMW ještě není nic jasné. Příchod řady 2 Active Tourer a zužitkování předokolkové platformy napovídalo, že by klasický hatchback řady 1 mohl zůstat u pohonu zadních kol. Ale právě čínský sedan řady 1 a spekulace ohledně předokolky Gran Coupé zase ukazují na opak. BMW zřejmě klasickou koncepci ve své nejmenší řadě nakonec definitivně opustí. Ale co, 90 % zákazníků (a zákaznic) to bude stejně jedno.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků