BMW řady 2 Coupé dostalo v tichosti tříválec 1,5 l

Že se tříválec nehodí do sportovně pojatého kupé? Ale jděte! Když ho může mít exkluzivní supersport, proč ne poměrně konzumní cenový základ dvoudveřového sedanu s pohonem zadních kol? BMW teď nasadilo svůj přeplňovaný tříválec 1,5 l po předokolce ActiveTourer právě i do BMW řady 2 Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové stupně výbavy nejsou to nejdůležitější. Hlavní je příchod třválce 1,5 l a někoho bude zajímat i nabídka pohonu všech kol xDrive pro diesel 220d

„Kompaktní, výkonný, charakterní,“ tak hovoří BMW v tiskové zprávě o tříválci, který najdete v modelu 218i Coupé. Zatímco ještě nedávno byla číslice 18i vyhrazena základním atmosférickým dvoulitrům, dnes patří tříválci. Co se parametrů týče, nabízí motor výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm už od 1250 ot/min.

Spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 5,1 až 5,6 litru v závislosti na výbavě a převodovce. V reálném provozu to ale asi bude vypadat jinak. Tříválcové kupé BMW 218i se dostane na stovku za 8,8 sekundy (s automatem za 8,9 s) a malý motor auto dotlačí až na 212 km/h. „Výrazný přísun síly během zrychlování je podtržen sytým sportovním zvukem motoru,“ dodává BMW.

Testy | Sportovní auta | Kupé | BMW

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Když už jsme u BMW řady 2, naftový model 220d dostane od roku 2015 pohon všech kol xDrive. Vůz s výkonem 140 kW (190 k) pak umí stovku za 6,8 sekundy a spotřebuje 4,3 až 4,7 litru na 100 km podle normovaného cyklu měřerní spotřeby.

BMW také zavádí rozšířené balíčky výbav Advantage, Luxury Line, Sport Line a M sportovní paket. Ano, zrovna tomu novému tříválci bude M paket náramně slušet. Asi nemá smysl vypisovat všechny novinky ve výbavě, na to si prostudujte ceník BMW. Nicméně M paket přináší vedle optických změn také o 10 mm snížený podvozek a možnost zvolit jízdní režim Sport+, který přiostří reakci na plyn a posune zásahy stabilizace. Tu nadále můžete úpně vypnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků