BMW řady 1 Sedan s pohonem předních kol je tady, zatím jen pro Čínu

Seznamte se s historicky prvním sedanem s modrobílou vrtulí ve znaku, který roztáčí přední kola. Zpočátku se bude prodávat (a také vyrábět) výhradně v Číně, ale jednou se podívá i na ostatní kontinenty. 

Sedany | Premiéry | BMW | Design

BMW Compact Sedan Concept napovídá řadu 1 s pohonem předních kol

Základem se pro BMW řady 1 stala stejná platforma UKL, na jaké již stojí například BMW X1, řada 2 Active Tourer a samozřejmě také celá řada verzí nejnovějšího Mini. A stejně jako u nich se také u řady 1 stane základem tříválec o objemu 1,5 litru, zatímco vrcholem bude dvoulitrový čtyřválec naladěný na 170 kW (231 koní) a 350 Nm. Na přítomnost řadových šestiválců můžete vzhledem k příčnému uložení motoru samozřejmě zcela zapomenout. 

Tím se zároveň automobilce podaří „srovnat krok“ s konkurenční Audi A3 Sedan a Mercedesem CLA, které také pohání primárně přední kola. BMW tak nebude trpět na komplikovanější konstrukci s pohonem zadních kol, a bude tudíž moci nabídnout konkurenceschopnější cenovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW vypustilo do světa jen jednu jedinou fotku sériového auta,
jak ale můžete vidět, od studie Compact Sedan Concept se příliš neliší

Přestože BMW zatím v souvislosti s řadou 1 mluví jako o ryze čínském modelu, asi nikdo nepochybuje o tom, že se v jisté podobě dostane také do Evropy, bude se však jednat o hatchback. Mezigeneračně by měl oproti současné řadě 1 nabídnout praktičtější interiér a celkově nižší hmotnost.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků