BMW řady 1 představeno v detailech

Automobilka BMW světu odhalila svoji zcela novou „jedničku“, a to včetně všech podrobností (+ 125 foto).

Značka BMW pochopitelně do svého základního modelu vkládá velké naděje, proto jej již během loňského roku pilně testovala na běžných komunikacích (špionážní snímky najdete na tomto nebo na tomto místě). Novinka oproti svému předchůdci poněkud povyrostla, její design citelně omládl a do výroby zavádí novou generaci zážehových čtyřválců 1,6 s přeplňováním a výkonem až 170 koní (125 kW). Zprvu bude „jednička“ k mání výhradně jako pětidveřový hatchback, záhy se však má paleta karosářských verzí rozrůst o třídveřové provedení, dvoudveřové kupé a kabriolet a možná také prodlouženou, prostornější variantu ve stylu většího BMW 5 Gran Turismo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová a v pořadí teprve generace BMW 1 s interním označením F20 využívá stejné podlahové plošiny, na níž vyjede zřejmě ještě letos také zatím teprve připravovaná „trojka“ (F30). Hatchback je dlouhý 4 324 mm (+ 85 mm oproti předchůdci), široký 1 765 (+ 17 mm) a vysoký 1 421 mm. Rozvor náprav činí 2 690 mm (+ 30 mm) a rozchod kol nabyl o 51 mm vpředu a o 72 mm vzadu. Podle BMW vůz nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 21 mm více místa pro kolena a objem zavazadlového prostoru se v základním uspořádání zvětšil o 30 l na 360 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod vzhled nového BMW 1 se podepsal tým šéfdesignéra značky BMW Adriana van Hooydonka, který vycházel z linií výběhové generace, ale novinku opatřil ostřeji řezanými liniemi, výraznější maskou chladiče, obrovskými předními svítilnami a prvky inspirovanými posledními kreacemi BMW. Také uvnitř vozu jde spíše o evoluci první generace. Na první pohled si všimneme především nového volantu a mohutnější střední části palubní desky s omlazenými ovladači, podle BMW jsou údajně použity kvalitnější obkladové materiály. Na přání se dodává nejnovější generace informačního systému iDrive s výsuvným monitorem uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejdůležitější se ale skrývá pod kapotou, kam konečně nalezla cestu nová kompaktní čtyřválcová zážehová jednotka s objemem 1,6 l, přeplňováním TwinPower Turbo, řízením ventilů Double-Vanos a Valvetronic a přímým vstřikováním paliva. Dodávána bude ve výkonových stupních 136 koní (100 kW)/200 Nm pro 116i a 170 koní (125 kW)/250 Nm pro 118i. Milovníci nafty mají k dispozici přepracovaný čtyřválec 2,0d a typy 116d, 118d a 120d. Ten základní dává 116 koní (85 kW)/260 Nm a za příplatek bude k mání také v hospodárné variantě EfficientDynamics Edition, jež má díky doplňkovým soustavám stlačit průměrné emise CO2 pod 100 g/km. Výkonnější verze tohoto dvoulitru jsou pak naladěny na 143 koní (105 kW)/320 Nm a 184 koní (135 kW)/380 Nm.

S tím si budeme muset pro začátek vystačit. Záhy se ale máme dočkat přeplňovaného zážehového dvoulitru s výkonem okolo 240 koní (176 kW), jenž by v typu 128i mohl nahradit dosavadní řadový šestiválec 130i. Značka BMW zatím tají, zda pro novou generaci „jedničky“ vůbec s nějakým šestiválcem počítá. Standardní výbavou všech verzí je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek bude dodávána nová osmistupňová dvouspojková skříň s automatizovaným řazením. Točivý moment se pochopitelně přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 2004
Stav: 236 647 km
Cena: 128 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 184 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 50 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků