BMW řady 0: nomen omen?

BMW řady 0: nomen omen?

Jak si jistě laskavý čtenář uvědomí, „trojková“ řada od BMW podstoupila v předchozích generacích na trhu citelný posun směrem dolů, který však současný trend zákazníků směřující k stále menším autům nestíhá sledovat. Dostatečně hluboko zatím neklesla ani menší jedničková řada, a tak se BMW rozhodlo zamířit ještě níže. Nejnovější zákulisní informace totiž potvrzují, že v Bavorsku nyní připravují vůbec nejmenší BMW od dob Isetty, jež překlene mezeru mezi Mini a „jedničkou“, tedy řadu pracovně označovanou jako „0“.

„Nula“ má vycházet z platformy další generace Mini, což naznačuje ledacos. Především, půjde průlomově vůbec poprvé v dějinách o „předohrab“, navíc i přes spřízněnost s Mini má být vyvíjen čistě u BMW. Novinka má nabídnout tří a pětidvéřovou kompaktní karosérii, možná i verzi roadster, ale nad všechna specifika vyniká zcela primitivní potřeba modelu s nízkými emisemi, jenž má kompenzovat přirozený apetit větších modelů, které jsou po celou dobu existence značky pro ni typickými.

I přesto, že tento krok může na leckoho působit dojmem, že se u BMW rozhodli obětovat svoji někdejší nadčasovou exkluzivitu v rámci pudu sebezáchovy, bude realita alespoň tohoto modelu přesně opačná - s tím co bývalo BMW bude mít takový model společného přesně nic a jediné co na něm z BMW zůstane zachováno je modro-bílá vrtule. Alespoň že se za tento vývoj v Mnichově přestávají stydět, název „0” (kterého se ale v produkční verzi těžko dočkáme) je více než příznačný...
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků