BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénním stylu

Motocyklová část skupiny BMW přivezla na EICMA očekávaný Scrambler, založený na retro naháči R nineT.
Seznam kapitol
  1. BMW R nineT Scrambler
  2. BMW R nineT Scrambler: Fotogalerie

BMW R nineT Scrambler je dost možná nejhůře střeženým „tajemstvím“ letošního motocyklového veletrhu EICMA v Miláně. Přinejmenším od představení stejnojmenného konceptu se vědělo, že Mnichovští takový model zařadí do nabídky. Aby ne, z retro modelu R nine T je prodejní hit a současná móda scramblerů dává tušit, že nová verze přispěje k prodejům této řady pořádným dílem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V R nineT našlo BMW skvělý způsob, jak zákazníkům znovu prodat techniku starší generace; Scrambler je pokračováním tohoto trendu

Základem je opět vzduchem a olejem chlazený boxer minulé generace. Dva protilehlé žebrované válce mají dohromady zdvihový objem 1170 cm3. Motor dosahuje výkonu 81 kW (110 k) v 7750 ot./min. a mohutného točivého momentu 116 Nm už v 6000 ot./min. 

Video | Fascinace | Premiéry | Motocykly

Velká galerie: XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2016

Co je to Scrambler?

Termín pochází z doby, kdy ještě neexistovaly specializované terénní motocykly. Majitelé lační jízdy mimo asfalt si proto upravovali běžné stroje tak, aby přežily i v terénu: výš posazený výfuk, pneumatiky s hrubým vzorkem, někdy i robustnější pérování, demontáž křehkých dílů… Dnes je scrambler na scéně zakázkových přestaveb spíš stylovou než funkční kategorií (s nasazením v těžším terénu se nepočítá) a výrobci stále častěji zařazují podobné modely přímo do svého programu. Průkopníkem byl v tomto ohledu Triumph Scrambler, velké prodejní úspěchy slaví loni uvedený Scrambler od Ducati.

Od R nineT se Scrambler liší nejvíc podvozkem. Namísto obrácené přední vidlice dostal jednodušší klasickou, s průměrem trubek 43 mm a zdvihem 125 mm. Zadní jednoramenná vidlice Paralever s kloubovým hřídelem je odpružená jednotkou se zdvihem 140 mm. Z těchto čísel je zřejmé, že do nějakého velkého terénu Scrambler nemíří, přestože má pneumatiky v typickém enduro rozměru 120/70-19 a 170-60-17 a také pořádný ochranný plech pod motorem. Tady jde hlavně o styl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Navzdory offroadově vyhlížejícím detailům (a oficiálním fotografiím) bude Scrambler doma spíš na klikatých silnicích než v terénu

Ten zajišťuje kromě samoté siluety stroje třeba zvednutý výfuk s dvojicí koncovek, prachovky na přední vidlici nebo i pozice jezdce. Konstruktéři posadili řídítka výš a stupačky naopak níž a víc dozadu, aby navodili autentický pocit z jízdy na scrambleru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V rámci příslušenství nabídne BMW zákazníkům třeba kratší podsedlovku s jednomístným sedlem, štítky na „startovní“ číslo nebo ochranné prvky v offroad stylu; v nabídce budou také vyplétaná kola či hliníková nádrž

Nová verze by měla být o něco levnější než R nineT, který na českém trhu stojí 399 000 Kč. BMW ovšem spoléhá na to, že většina zákazníků neodolá svodům rozsáhlého katalogu stylotvorného i funkčního příslušenství a poskládá si svůj Scrambler na míru.

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 50 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků