BMW přestane do deseti let vyrábět spalovací motory

O nástupu elektrických automobilů dnes už pochybovat asi nemůžeme, stejně tak jako o skutečnosti, že by mohl tento druh pohonu v budoucnu nahradit spalovací motory. Otázkou ale zůstává, jak vzdálená, respektive jak blízká, taková budoucnost je. Jsou lidé, kteří si myslí, že je hodně blízká. Takové BMW by údajně mohlo skončit se spalovacími motory do deseti let.

Elektromobily | Byznys | Užitková auta | Nissan

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

S tímto tvrzením přišel Ron Baron, který je v tomto směru velký optimista. Není se čemu divit, když prostřednictvím společnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peníze. Dva z jeho analytiků před časem navštívili ústředí BMW v Mnichově a továrnu v Lipsku. Finanční tým BMW údajně věří v revoluci. Ta by měla být až tak velká, že by automobilka mohla opustit klasické motory do deseti let.

Ron Baron také tvrdí, že se negativní hlasy na téma elektromobilů berou například od odborářů, protože ti ví, že výroba elektrických automobilů nepotřebuje tolik zaměstnanců. A stejně tak jsou proti údajně dealeři, protože Tesla prodává svá auta přímo zákazníkům a navíc tato auta nepotřebují tak častý servis. A jestli do deseti let nepřestane BMW vyrábět klasické motory, tak zhruba za 25 let budeme údajně všichni zákazníky automobilky Tesla.

Elektromobily | Fascinace | Tesla | První svezení | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Podle kritiků ale elektrická budoucnost zas tak růžová není. Na to, aby bylo možné zcela opustit spalovací motory, bude potřeba ještě důkladně zapracovat na vytvoření odpovídající infrastruktury, kde by bylo možné taková auta dobíjet. Faktem také zůstává, že některé chudší země si o něčem jako elektrická dobíjecí stanice budou moci nechat ještě dlouho pouze zdát.

Zdroj: Green Car Reports

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků