BMW přestane do deseti let vyrábět spalovací motory

O nástupu elektrických automobilů dnes už pochybovat asi nemůžeme, stejně tak jako o skutečnosti, že by mohl tento druh pohonu v budoucnu nahradit spalovací motory. Otázkou ale zůstává, jak vzdálená, respektive jak blízká, taková budoucnost je. Jsou lidé, kteří si myslí, že je hodně blízká. Takové BMW by údajně mohlo skončit se spalovacími motory do deseti let.

Elektromobily | Byznys | Užitková auta | Nissan

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

S tímto tvrzením přišel Ron Baron, který je v tomto směru velký optimista. Není se čemu divit, když prostřednictvím společnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peníze. Dva z jeho analytiků před časem navštívili ústředí BMW v Mnichově a továrnu v Lipsku. Finanční tým BMW údajně věří v revoluci. Ta by měla být až tak velká, že by automobilka mohla opustit klasické motory do deseti let.

Ron Baron také tvrdí, že se negativní hlasy na téma elektromobilů berou například od odborářů, protože ti ví, že výroba elektrických automobilů nepotřebuje tolik zaměstnanců. A stejně tak jsou proti údajně dealeři, protože Tesla prodává svá auta přímo zákazníkům a navíc tato auta nepotřebují tak častý servis. A jestli do deseti let nepřestane BMW vyrábět klasické motory, tak zhruba za 25 let budeme údajně všichni zákazníky automobilky Tesla.

Elektromobily | Fascinace | První svezení | Tesla | Elon Musk

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Podle kritiků ale elektrická budoucnost zas tak růžová není. Na to, aby bylo možné zcela opustit spalovací motory, bude potřeba ještě důkladně zapracovat na vytvoření odpovídající infrastruktury, kde by bylo možné taková auta dobíjet. Faktem také zůstává, že některé chudší země si o něčem jako elektrická dobíjecí stanice budou moci nechat ještě dlouho pouze zdát.

Zdroj: Green Car Reports

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků