BMW představuje svůj první tříválec

Extrémní downsizing: tak se jeví nový tříválec z dílen BMW, jež se proslavilo hlavně víceválcovými motory. Ale doba pokročila...

Tříválcová pohonná jednotka BMW se nyní světu zřetelně ukázala na novém propagačním videu, jež představuje „novou rodinu motorů BMW EfficientDynamics“ (najdete je na tomto místě), nicméně o žádnou oficiální prezentaci zatím nejde. Celý snímek trvá 2:28 a formou poněkud psychedelicky působící animace, v níž hlavní roli hraje robot, předvádí útroby nových motorů BMW a variabilitu jejich konstrukce, která umožňuje stavbu až šestiválcových jednotek (pochopitelně vždy v řadovém uspořádání, žádné vidlicové kompromisy). Na značce 1:52 tento robot vezme právě šestiválec, rozřízne jej vejpůl a každý z kusů vloží do jednoho auta.  Doufejme, že jakési zadrhávání videa od hranice 1:10 nemá naznačit, že bychom se v dohledné budoucnosti měli připravit na jednoválce…

O tříválcových motorech BMW se hovoří již déle, intenzivněji pak od chvíle premiéry sportovní studie BMW Vision EfficientDynamics na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009. Do běžné produkce by však, oproti ní, měly vstoupit v zážehové podobě, kterou dostane také sériové výrobě přiblížený hybrid BMW i8. Ale budoucnost tříválcové jednotky EfficientDynamics čeká ve vozech koncernu BMW velká budoucnost, neboť by se měla stát páteří nové generace základního modelu BMW 1 s „revolučním“ pohonem předních kol. Bystřejší pozorovatel pak na tomto videosnímku může sledovat také náčrty skeletu karoserie, jež s největší pravděpodobností přísluší novému Mini připravovanému pod kódovým označením F56.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Screenshoty z nového propagačního videa značky BMW

Nový tříválec bude disponovat zdvihovým objemem 1,5 l, proměnným zdvihem ventilů Valvetronic, vysokotlakým přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvoudílným turbodmychadlem. Na videu vidíme, že do motorového prostoru bude vestavěn napříč, čehož si ale všimneme také u čtyřválce (1:30), což naznačuje, že i s touto verzí nové modulární konstrukce se setkáme ve vozech BMW 1, ale také Mini následnické generace. Podle zákulisních informací však zatím nepadlo žádné rozhodnutí směřující tento tříválec do nové generace BMW 3, které již pilně ladí formu před svojí blížící se oficiální premiérou. Rizika tohoto kroku by totiž byla značná. Bylo by třeba adaptovat jej na podélnou zástavbu (kterou si nová „trojka“ bezpochyby zanechá) a zároveň přemluvit zákazníky k tomu, že by jejich „prémiový“ vůz měl mít tak malý motor…
 

 


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků