BMW představuje svůj první tříválec

Extrémní downsizing: tak se jeví nový tříválec z dílen BMW, jež se proslavilo hlavně víceválcovými motory. Ale doba pokročila...

Tříválcová pohonná jednotka BMW se nyní světu zřetelně ukázala na novém propagačním videu, jež představuje „novou rodinu motorů BMW EfficientDynamics“ (najdete je na tomto místě), nicméně o žádnou oficiální prezentaci zatím nejde. Celý snímek trvá 2:28 a formou poněkud psychedelicky působící animace, v níž hlavní roli hraje robot, předvádí útroby nových motorů BMW a variabilitu jejich konstrukce, která umožňuje stavbu až šestiválcových jednotek (pochopitelně vždy v řadovém uspořádání, žádné vidlicové kompromisy). Na značce 1:52 tento robot vezme právě šestiválec, rozřízne jej vejpůl a každý z kusů vloží do jednoho auta.  Doufejme, že jakési zadrhávání videa od hranice 1:10 nemá naznačit, že bychom se v dohledné budoucnosti měli připravit na jednoválce…

O tříválcových motorech BMW se hovoří již déle, intenzivněji pak od chvíle premiéry sportovní studie BMW Vision EfficientDynamics na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009. Do běžné produkce by však, oproti ní, měly vstoupit v zážehové podobě, kterou dostane také sériové výrobě přiblížený hybrid BMW i8. Ale budoucnost tříválcové jednotky EfficientDynamics čeká ve vozech koncernu BMW velká budoucnost, neboť by se měla stát páteří nové generace základního modelu BMW 1 s „revolučním“ pohonem předních kol. Bystřejší pozorovatel pak na tomto videosnímku může sledovat také náčrty skeletu karoserie, jež s největší pravděpodobností přísluší novému Mini připravovanému pod kódovým označením F56.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Screenshoty z nového propagačního videa značky BMW

Nový tříválec bude disponovat zdvihovým objemem 1,5 l, proměnným zdvihem ventilů Valvetronic, vysokotlakým přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvoudílným turbodmychadlem. Na videu vidíme, že do motorového prostoru bude vestavěn napříč, čehož si ale všimneme také u čtyřválce (1:30), což naznačuje, že i s touto verzí nové modulární konstrukce se setkáme ve vozech BMW 1, ale také Mini následnické generace. Podle zákulisních informací však zatím nepadlo žádné rozhodnutí směřující tento tříválec do nové generace BMW 3, které již pilně ladí formu před svojí blížící se oficiální premiérou. Rizika tohoto kroku by totiž byla značná. Bylo by třeba adaptovat jej na podélnou zástavbu (kterou si nová „trojka“ bezpochyby zanechá) a zároveň přemluvit zákazníky k tomu, že by jejich „prémiový“ vůz měl mít tak malý motor…
 

 


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 47 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků