BMW představí ve Frankfurtu model M5 s naftovým motorem

Automobilka BMW vyvíjí nový naftový šestiválec osazený trojicí turbodmychadel. O této skutečnosti jsme vás informovali už začátkem srpna. Teď se ale objevily další zajímavé informace. Kromě modelů X5 a X6 se nový motor dostane také pod kapotu BMW M5. Aby byl šok pro skalní příznivce „emkových“ BMW úplný, bude dieselová novinka využívat pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázek

Třikrát přeplňovaný motor se má podle neoficiálních informací dodávat ve více variantách. Základní vyprodukuje maximální výkon 350 až 400 koní, vrcholné provedení určené pro M5 pak poskytne výkon kolem 550 k a hlavně skoro až brutální točivý moment 900 Nm. Právě vysoký točivý moment je hlavním důvodem toho, proč má nová „em-pětka“ pohon všech kol xDrive.

Sice se budou téměř jistě fanoušci klasického BMW M3 zlobit, ale německá automobilka vyšla vstříc příznivcům dieselových motorů, kterých také rozhodně není málo. Kombinace výkonného dieselu s pohonem všech kol je v dnešní době velmi lákavá, a když může na trhu figurovat naftové Porsche, proč by nemohli mít u divize M také něco dieselového. Novinka přijde na trh příští rok, stejně jako X6 xDrive50d a X5 xDrive50d.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků