BMW představí novou generaci nočního vidění

Německá automobilka BMW představí doslova za pár dnů novou generaci vlajkové sedmičkové řady. Ta přijde s řadou inovativních prvků a mezi ty větší bude patřit i nová generace nočního vidění. Ta první je na trhu již poměrně dlouho a je třeba posunout dále.

Novou zásadní funkcí tohoto systému bude detekce chodců. Systém bude schopen rozpoznat na silnici chodce a informovat o tom řidiče. Systém má být navíc dotažen tak daleko, že pokud půjde chodec po chodníku, systém nebude řidiče varovat, jelikož nejde o nebezpečí na silnici. Pokud půjde po silnici, pak bude systém řidiče varovat.

Bohužel tato funkce má mít poměrně velká omezení. Hlavní z nich je skutečnost, že tento systém funguje pouze do rychlosti 60 km/h a tak je v podstatě k ničemu. Takovou rychlostí se jezdí v obci, které bývají většinou dobře osvětleny. Mimo obec, kde se jezdí rychleji a chodci v noci mohou způsobit nebezpečné situace, se jezdí rychleji. Navíc je třeba, aby bylo pěkné počasí, tedy bez deště, mlhy a sněžení.

Ve finále tak systém nedokáže rozpoznat chodce právě v situacích, kdy by to bylo nejúčinnější. Tedy ve vyšších rychlostech a za špatného počasí, kdy je běžná viditelnost velmi špatná. Uvidíme však, jak bude systém fungovat ve skutečnosti.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků