BMW představí na veletrhu CES 2015 i3 na „dálkové ovládání“

Doba autonomního řízení se nezadržitelně blíží. První aplikace této technologie můžeme očekávat v podobě samočinného parkování. Automobilky Audi a Volvo takovou věc už představily, na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 ukáže podobný systém také BMW na modelu i3.

Video | Technika | Volvo

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

BMW i3 dostalo čtyři laserové senzory monitorující okolí automobilu, díky kterým vůz rozpozná případné překážky. Systém také používá předinstalovaný digitální plán konkrétní garáže, díky kterému ví, kde je. Auto si najde parkovací místo, zaparkuje, vypne se a aktivuje zámek. Řidič si poté může svůj vůz jednoduše přivolat pomocí chytrých hodinek.

Zajímavosti | Video | Technika | Audi

Ohlédnutí za CES: Audi A6 nepotřebuje k parkování řidiče

Druhý systém s tím prvním přímo souvisí, je ale reálnější. V podstatě se jedná o asistenta, který zabrání nárazu do překážek. Základem jsou opět stejné čtyři laserové senzory sledující okolí. Pokud řidič pojede do překážky (zeď, auto), tak systém automaticky aktivuje brzdy, přičemž může vůz zcela zastavit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků