BMW pracuje na nové generaci elektromotorů. Dostane je prototyp i8

Hybridní supersport BMW i8 není jenom sériové auto, ale také slouží automobilce jako základna pro testování nových technologických postupů, pohonů či technických řešení. Například právě v BMW i8 automobilka testuje vodíkový pohon na palivové články. A u toho to rozhodně neskončí.

Nyní automobilka BMW pracuje na úplně nové generaci elektromotorů, které mají pracovat ve výrazně vyšších otáčkách. To je podle BMW zatím nejlepší cesta, jak zvýšit výkon elektromotoru při zachování jeho kompaktních rozměrů a tím pádem i nízké hmotnosti.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nové elektromotory jsou testovány v plně elektrických prototypech BMW i8. Ty už nemají spalovací motor, tedy přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW používá větší akumulátory a dohromady je v autech trojice elektromotorů. Jeden je vpředu a další dva vzadu, kde každý pohání jedno kolo.

Nové elektromotory mohou mít výkon až 200 kW (každý), ale pro produkční plně elektrické auto bude také důležitý dojezd, takže se asi nedá očekávat, že by BMW představilo plně elektrický vůz o výkonu 600 kW (816 k). Ačkoli má prototyp elektrické i8 výrazně větší akumulátory, jeho hmotnost má být stejná jako v případě sériové i8, tedy necelých 1500 kg, píše britský Autocar.

Tajné | Elektromobily | Technika | Sedany | BMW | Hybridy | BMW řada 3

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Plně elektrická verze i8 ale přijde až po rozsáhlejší modernizaci aktuálního modelu. Ten si ponechá tříválec, ale dostane akumulátory s větší kapacitou (26Ah místo 20Ah) a elektromotory s větším výkonem. Modernizovaná i8 také dostane indukční dobíjení s výkonem 7,2 kW místo aktuálního dobíjení ze zásuvky s výkonem maximálně 3,6 kW.

Modernizovaná i8 by měla mít vyšší výkon (o zhruba 10 %) a také delší elektrický dojezd. Zřejmě se také dočkáme vedle vizuálních úprav přeladění podvozku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků