BMW pracuje na čtyřikrát přeplňovaném naftovém motoru

BMW už má ve své nabídce třikrát přeplňovaný naftový motor, ale vývoj tím nekončí. Podle nejnovějších zpráv totiž mnichovská automobilka pracuje na čtyřikrát přeplňovaném motoru. Ten by se měl pod označením 50d objevit příští rok v kombinaci s novou sedmičkou.

Video | Technika | Sportovní auta | BMW

Na brzdě: BMW M550d

Se zprávou přišel magazín BimmerToday. Podle něj je cílem čtyřikrát přeplňovaného naftového motoru dosáhnout vyššího výkonu i točivého momentu a samozřejmě také rozšířit pásmo využitelných otáček a zrychlit odezvu na plyn. Zatím není jasné, jak přesně budou turbodmychadla uspořádána. Ve hře je také možnost, že by BMW použilo klasická turba doplněná o elektrické kompresory.

Technika | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Audi

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Výsledný výkon by se měl dostat přes hranici 300 kW (408 koní) a točivý moment má být vyšší než 800 Nm. Samozřejmě standardem bude pro tento motor pohon všech kol xDrive.

Pokud vše půjde podle plánu, pak by se měl výsledek v sériové podobě představit ve druhé polovině příštího roku a mělo by jít také o první sériově vyráběné auto se čtyřikrát přeplňovaným motorem. Stejný motor následně dostanou také další modely BMW

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků