Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových aut využívajících technologii japonské Toyoty, která ji uvede na trh už v příštím roce. Díky spolupráci s Toyotou má BMW poměrně snadný přístup k nové a efektivnější generaci palivových článků. BMW sice vodíku moc nevěří a spíše sází na elektřinu v podobě klasických akumulátorů, ale chce být připraveno, kdyby po vodíku vznikla poptávka a začala se budovat infrastruktura.
Pro automobilku BMW není vodík neznámý. Už v minulosti s ním značka experimentovala, i když trochu odlišně. Místo vývoje palivových článků vyrábějících elektřinu se BMW snažilo prosadit klasický motor, který by spaloval vodík.
Experimentální prototyp BMW H2R s dvanáctiválcem spalujícím kapalný vodík stanovil devět světových rychlostních rekordů
K vidění bylo i několik konceptů, například vůz BMW H2R, který stanovil devět rychlostních rekordů pro vodíková auta. Používal šestilitrový dvanáctiválec z tehdejšího BMW 760iL, spalující kapalný vodík. Motor měl výkon přes 230 koní a experimentální vůz „roztlačil“ na více než 300 km/h.
Produkční verze vodíkového motoru se dostala do BMW řady 7. Spalování vodíku ale automobilka opustila, není to moc efektivní
V roce 2007 se pak na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorem. Dvanáctiválec uměl jezdit na benzín i vodík a měl výkon 260 koní. Nebyl z nejhospodárnějších: Jeho spotřeba vodíku byla asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kapalném litru mnohem méně energie než klasický benzín) a nádrž během několika dní samovolně vyprchala.