BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

BMW nás pomalu připravuje na představení poměrně revoluční nové generace vrcholného modelu řady 7.
Seznam kapitol
  1. Nové BMW řady 7
  2. Fotogalerie: Nové BMW řady 7

BMW poodhaluje tajemství okolo nové řady 7, která se má stát pomyslnou výkladní skříní technologií zpracování uhlíkových kompozitů a jejich následného použití v konstrukci vozu. I to má stát za mezigeneračním snížením hmotnosti až o 130 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekUhlíková vlákna budou tvořit větší část nosné struktury vozu. Ale hmotnost se snižovala i na jiných místech. Celkem má nové BMW řady 7 zhubnout až 130 kg

Automobilka ukazuje také části, na kterých jsou použity díly z uhlíkového kompozitu. Není to zase celý monokok jako například u BMW i3 nebo i8, ale prakticky celá horní část skeletu je z uhlíkových vláken. To by mělo významně snížit těžiště a zlepšit ovladatelnost.

Testy | Ojetiny | Luxusní auta | Sedany | BMW

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Z karbonu je také část centrálního tunelu, kde je umístěna osmistupňová automatická převodovka a kloubová hřídel pohánějící tradičně zadní kola, ale BMW řady 7 bude k dispozici samozřejmě i jako čtyřkolka se systémem xDrive. Snižování hmotnosti proběhlo i na dalších dílech, například na brzdičích nebo nábojích kol, jak ukazuje BMW v přiložené fotogalerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém iDrive nyní bude mít i dotykové displeje (včetně klimatizace) a rozpozná různá gesta. Bude se i učit a jednotlivé pohyby rukou si můžete uložit do paměti, aby auto vědělo, co po něm chcete. Nový je i digitální přístrojový štít

Specifikace pohonných jednotek si BMW samozřejmě ještě schovává, ale už přiznává, že použije novou generaci přeplňovaných řadových šestiválců se systémem TwinPower Turbo. V základním modelu by ale mohl být i čtyřválec. Kvůli zákazníkům není pravděpodobné, že by BMW opustilo osmiválce, i když značka je poslední dobou tak trochu lídrem v oboru překrucování svých tradic...

BMW řady 7 dostane za příplatek adaptivní vzduchový podvozek, ale udržování světlé výšky zřejmě zůstane v základu. Nastavitelný podvozek s elektronicky ovládanými tlumiči by ale měl být v základní výbavě u všech verzí. Vůz bude mít i nově vyvinuté adaptivní řízení (doufejme, že s lepší odezvou) a také nové aktivní stabilizátory (za příplatek).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nižší hmotnost a těžiště mají pomoci ovladatelnosti a agilitě. Nový je i adaptivní podvozek, udržování světlé výšky, aktivní řízení a aktivní stabilizátory. Ještě ale není jasné, co z toho dostane BMW řady 7 v základní výbavě

Spolu s tím má být rozšířena možnost nastavení vozu podle individuálního přání zákazníka. Bude možné konfigurovat odezvu řízení, tuhost podvozku a reakce motoru i převodovky ve více krocích než jen mezi režimy comfort, normal a sport.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | BMW | BMW řada 3

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Hodně změn přináší i systém iDrive. Tomu sice zůstane centrální otočný ovladač s programovatelnými tlačítky, ale BMW poprvé uvede i dotykový displej a rovněž funkci rozpoznávání gest. Stačí tedy máchnout rukou a systém iDrive pozná, jestli chcete třeba přijmout nebo odmítnout telefonní hovor, případně ztlumit rádio. Systém rozpoznávání gest má být také programovatelný, což skýtá prakticky neomezené možnosti a jistě vás napadne spousta komických gest, na která lze auto naučit reagovat různým způsobem...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 bude první sériové auto na světě, které půjde ovládat na dálku, aniž by někdo musel sedět za volantem. To se může hodit například při parkování do velmi úzkých mezer. Tohle jsme zatím viděli jen v bondovkách...

Ba co víc, nové BMW řady 7 bude umět úplně samo zaparkovat. Vystoupíte, vydáte pokyn a auto zajede samo na určené místo, třeba do velmi úzké mezery. Kvůli tomu BMW vyvinulo i nový klíček s dálkovým ovládáním. Nejen, že se tak technologie z bondovek dostává do sériových aut, navíc si teď budete moci za zhruba tři miliony koupit autíčko na dálkové ovládání ve velikosti 1:1. To je přeci neuvěřitelně cool!

Opět se dá očekávat i rozšíření bezpečnostních systémů a věci jako asistent pro udržení v jízdním pruhu (BMW řady 7 by mělo být schopno autonomní jízdy například v koloně na dálnici) nebo noční vidění v těchto vozech, byť bývají za tučný příplatek, považujeme za samozřejmost. Adaptivní tempomat navíc dostane funkci dodržování rychlostních limitů, podobně jako nový Ford S-Max.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové BMW řady 7
  2. Fotogalerie: Nové BMW řady 7
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků