BMW opouští šampionát závodů cestovních vozů WTCC

Pokud patříte k milovníkům závodících BMW a dosud jste se ještě nevyrovnali s loňským rozhodnutím značky BMW ukončit její aktivity ve Formuli 1, máme pro vás další ránu. Automobilka BMW totiž oznámila, že pro příští sezónu stahuje také svůj tým nasazující „bavoráky“ v šampionátu WTCC (World Touring Car Championship).

Jde o důsledek změny ve vedení divize BMW Motosport, v jejímž čele nahradil jejího dlouholetého šéfa Maria Theissena nový boss Jens Marquardt. Ten již vloni ukončil působení BMW Motosport v rámci týmu Sauber F1 a zároveň uvedl, že v seriálu WTCC omezí svoji podporu ze tří na jediný tovární tým. Následovalo však rozhodnutí naplno se pustit do boje s konkurenčními vozy Audi a Mercedes-Benz v rámci německého šampionátu DTM, což zřejmě „zařízlo“ i poslední tým pro WTCC.

Pro závody cestovních vozů bude BMW i nadále dodávat své speciály soukromým stájím, čímž následuje tým Seatu, který svoji oficiální účast ve WTCC ukončil vloni těsně poté, co dosáhl titulu. Jediným skutečně továrním týmem ve WTCC tak zůstává prakticky pouze Chevrolet, neboť také Volvo svoji přítomnost v příštím ročníku seriálu omezí, zřejmě v návaznosti na své úspěchy ve švédské sérii závodů cestovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 pro šampionát WTCC a jeho někdejší sourozenci
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků