BMW opět změní jména některých modelů, 330i se vrátí jako čtyřválec

Čert aby se v tom vyznal. Dříve jste poznali velikost motoru pod kapotou BMW podle jasně určujících znaků – počtu koncovek výfuku a číselného označení na zádi. Dnes už ale nejde odhadnout vůbec nic a někdy ani lidé přímo z automobilky nevědí, co se pod kapotou skrývá.

V blízké budoucnosti bude číselné označení ještě víc zavádějící. Blížící se facelift BMW řady 3 přinese kromě jiného úpravu označení několika motorizací. Řadový čtyřválec s přeplňováním, dnes označovaný jako 328i, se bude napříště jmenovat 330i. Toto označení přitom ještě v minulé generaci znamenalo vrcholný atmosférický řadový šestiválec (budiž mu země lehká).

Testy | Technika | Byznys | BMW | BMW řada 3

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Stejně tak se změní i označení „foukaného“ šestiválce, místo 335i se bude jmenovat 340i. Číslovkou 40 tento motor BMW pojmenovává i u řady 6. Stejná „logika“ značení se bude týkat také kupé řady 4 a pravděpodobně bude později aplikována i na další modely a motory. Plug-in hybrid BMW řady 3 se tedy bude jmenovat 330e a zřejmě se dočkáme i označení 340d místo 335d.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků