BMW okořenilo řadu 5 prvky M Performance

Nedávno představenou sedmou generaci bavorského sedanu vyšší střední třídy lze nyní „vytunit“ továrními prvky M Performance. I základní motorizace díky tomu mohou vypadat jako juniorská M5.

Prvky M Performance jsou pro automobilku BMW superúspěšným artiklem. Fanoušci značky na ceny příslušenství příliš nehledí, a tak jsou často ty nejoblíbenější prvky nedostatkovým zbožím.

Už nyní ti, kteří se své „pětky“ dočkají mezi prvními, mohou listovat katalogy příslušenství M Performance pro tento vůz. Prohlédli jsme je i my.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designové změny zahrnují přední nárazník s karbonovými doplňky, začerněné ledvinky, zadní spoiler a difuzor. Z karbonových vláken mohou být i zrcátka. Zákazník si může objednat také nižší boční prahy, které jsou tradičně ozdobeny černým pruhem, stejně jako boční linka pod okny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciální jsou rovněž kola. Mají rozměr dvacet palců a lakovány mohou být šedě či dvoubarevně. Přední pneumatiky mají rozměr 245/35 R20, zadní jsou širší, jejich rozměr činí 275/30 R20. V interiéru zaujme především sportovní volant potažený alcantarou s červeným pruhem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyladit lze i pohonné ústrojí. Kromě přeprogramování řídicí jednotky zákazníci v balíčku dostanou i nový výfukový systém s chromovými či karbonovými koncovkami. Prozatím vrcholná verze M550i xDrive je od divize M vyladěna již standardně. O něco slabší varianta 540i však může dostat až 25 kW (34 k) navíc. Její třílitrový šestiválec tak ve verzi od M Performance produkuje 265 kW (360 k) a 500 Nm maximálního točivého momentu. Vznětová verze 530d díky M Performance posílí o 20 kW (27 k) a 30 Nm na 215 kW (292 k) a 650 Nm.

Tuning | Video | Design | Sportovní auta | BMW | Kupé

BMW M2 dostalo od M Performance nové výfuky, odpružení i aerodynamiku

Všechny modely pak mohou dostat výkonnější brzdy. Čtyřpístkové na přední nápravu a jednopístkové dozadu. Vylepšené brzdy poznáte podle rudě lakovaných třmenů.

První zákazníci dostanou nové BMW řady 5 již v únoru 2017. Představení vrcholné verze M5 se očekává tentýž rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků