BMW nabídne do tří let šest modelů s pohonem předních kol

30 komentářů

Olga
3. září • 17:17

Bmw jsou dobra auta na denní provoz a kdo nechce zadní náhon, bude si moci koupit přední náhon Bmw, vždyť je to super.
A vůbec, vždycky pláčou jen ti, co ví prd, každému vyhovuje něco jiného, tak ať si to koupi a uživa si to a drží hubu.

Ivan
2. září • 21:50

V Bratislave dnes zahynul jeden 30 ročný fičur na BMW X5 asi s predným náhonom,aspon
nebude ohrozovať už iných ! ! !

stealth
3. září • 8:08

Co to ma společného s úmyslem BMW vyrábět více predokolek?

stealth01
2. září • 13:26

Můžu se diskutujících zeptat... Kdy přesně řešíte pohon u auta? V které dopravní situaci?
Já třeba vyjedu ráno z domu, máme tam kvůli dětem třicítku. Tak jedu něco mezi třiceti až čtyřiceti max. Pak najedu na třeba na R1 okruh a jedu (třeba) na dálnici v rámci nějaké schůzky. Nájezdy a výjezdy dle podmínek, ale nikdy smykem. Pak nějakých pár kilometrů na okresní silnici, kde už už bych mohl zjistit rozdíl mezi poháněnou nápravou, ale obvykle nastane situace:A, jedou se mnou děti a manželka (i když jezdím po schůzkách)
B, v první zatáčce doženu nějakou skupinu aut v čele se závodníkem (do 70km/h)
C, doženu nákladní auto nebo zemědělskou techniku a musím jí předjet, abych se dostal za pár kilometrů k situaci "B".
D, dostanu se na úseky rozestavěné, plné semaforů, zákazu předjíždění a třicítekKdyž dojedu domů, marně vzpomínám na situaci, kdy jsem využil zadní náhon tak, že by to bylo vzrušující a adrenalin zvyšující...Čili, měl jsem doma 4x4, aktuálně mám zadní náhon v jednom autě a přední v druhém. Rozdíl je tak maximálně v rejdu, jinak to v 99% situací na silnici = když někam prostě jedu, nepoznám.
Proč by BMW nemělo vyrábět méně či více sportovní auta s předním (levnějším) náhonem? Pokládá si někdo tuto otázku směrem k vynikajícímu Focusu RS nebo skvělé Astře OPC?
Zpochybňuje snad někdo časy dosažené na severní smyčce Leonem Cupra nebo univerzálnost posledního modelu Golfu GTI Performance?
Stalo se snad světovým autem roku BMW 1er kvůli koncepci náhonu nebo to byla Audi A3 s předním (volitelně 4x4) pohonem?

Nek
2. září • 17:47

Bez urážky, ale pokud nerozeznáte v 99% zadní náhon, tak nebude chyba v autě. Chápu, že kažný nedokáže vnímat určité niance. Netvrdím o sobě, že poznám od volantu, že jsem přejel minci o určité hodnotě to určitě ne. Ovšem dodnes si pamatuji svoji první testovací jízdu v BMW a utvrzuji se v tom každý den, kdy do něj sednu (do té doby 4x4 a předohrab), kdy jsem poznal okamžitě rozdíl ještě než jsem stihnul zastait na prvním semaforu. Ten pocit řízení je prostě úplně jiný, já osobně řeším pohon auta neustále a nic jiného už bych nechtěl. Nejde prostě jenom o časy na severní smyčce, ale o pocit řízení.

Ef
3. září • 7:47

Pod to se podepíšu. Vyměnil jsem (hlavně z tohy po změně) Volvo s80 za MB e a i když z hlediska kvality zpracování, komfortu a bezpečnosti jsou to naprosto rovnocenná auta, tak v té zadokolce je úplně jiná dimenze jízdy a divím se, že jsem tak dlouho jezdil na předokolkách..tak jak píše nek, už jen to rozložení hmotnosti a to, že nic neovlivnuje řízení, jak se auto nádherně vede v zatáčkách, je nedostižný, at si každý říká co chce. A toto je poznat už i při běžné jízdě po městě.

stealth
3. září • 8:06

Tak po 750.000 km najetých za volanty různých vozu muzu říct, ze jsem asi úplný začátečník. Ja to proste nepoznám. Ja poznám, jak je nastaveny posilovač, poznám veškeré náznaky smyku, dokážu přesne korigovat volantem nejake poryvy větru, ale rozdíl mezi předním a zadním náhonem při bežné jízdě proste nepoznám. Tak jsem asi špatnej řidič, protože každy vás to bezpečně pozná. Ja jsem nenašel ani sebemenší rozdíl v chování na silnici. Mluvím samozřejmě o běžných jízdách v běžném provozu.

Brouk
3. září • 10:40

Je to tak, jak rikas (nemyslim to ironicky). Pri bezne jizde (vetsina lidi jezdi jen bezne) je to uplne fuk.

stealth01
2. září • 18:26

Naprosto bez urážky. Není to tak trochu sebeklam? Nebo něco jako placebo efekt? Chci říct, že ten tradiční zadní náhon (ať už v jakémkoliv autě - ať mě tady maniaci zase neušlapou) je mezi "petrolheady" tak vynášen do nebes, že každý, kdo ho zkusí asi nějakým způsobem je ovlivněný.
Jestli je chyba ve mně, nevím, možná jo. Moje žena řídí jak přední, tak zadní náhon. Nikdy mi neřekla: "ta pětka se tak nádherně řídí, to je fantazie - já se v tom nevyznám, ale čím to je? Není to náhodou zadním náhonem?" To fakt nikdy neřekla. Prostě odveze děti do školky, jede si po nákupech atd. Další den sedne do auta s předním náhonem a udělá to samé.
Já jako netvrdím, že ta koncepce je stejná. Obecně a fyzikálně vzato, je zadní náhon lepší v tom, že na "jedné větvi" nesedí řízení a síla motoru.
Ale dívat se na přední náhon s despektem, zvláště v moderních autech, je tak trochu lhát si sám sobě, že mám to nejlepší a všichni ostatní jen to horší...

Nek
2. září • 19:07

Věřím, že u některých to je opravdu placebo efekt. Chápu co máte namysli, já nejsem člověk co řekne, že přední náhon je špatný a zadní je pouze ten jediný a správný směr, to určitě ne. Možná to bylo špatně napsané, osobně bych třeba nikdy neřekl svému kamarádovi, který si pořídil Golfa GTI mk7, že jeho auto se řídí naprosto strašně, když má přední pohon, protože to není pravda, jede skvěle. Je tu ovšem u mě jedno velké Ale, to auto se prostě chová a řídí jiným způsobem, který mně osobně dalo by se říct už nebaví, pokud člověk tomu nedává vyloženě plyn až na podlahu. V BMW mě baví právě to, že i v městských rychlostech se nenudím a každý den mi vykouzlí úsměv na tváři. Auto manželky, kde je přední pohon je pro mě prostě přibližovadlo, které jede dobře, ale podobně jich jezdí fůra. Krom toho v zimě a mokru je zábavy kopec i v 30 km/h, zatímco s předohrabem si jenom řeknu: "hmm prší/sněží".

Vana666
2. září • 19:47

Nek: chápu to správné ze v zimě už v malých rychlostech zadohrab nestíhá? Tam kde fwd ještě nemá žádný problém

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nek
2. září • 19:59

Samozřejmě že stíhá, ale když ho chcete rozhodit, dáte plyn na podlahu a Nm udělaj své a zadek jde přirozeně "jinam", zatímco FWD jenom zbytečně hrabe.

CerVus
2. září • 15:03

Měl jsem jak auta s pohonem vpředu, tak vzadu. Po bmw jsem přesedlal do hondy a už po pár měsících padlo rozhodnutí, že přední náhon už v autě nikdy nechci. Jistě u auta s výkonem kolem 80kw je to jedno, ale jak to má nad 110kw tak už předohrabky tahají v zatáčkách a křižovatkách za volant. Tohle se u zadokolek nestane. Navíc mnohem lepší rozložení hmotnosti je prostě při jízdě znát. Auta jsou klidnější a nemají "tendence" vylétnout ze zatáček za předním vnějším kolem. A to nemluvím o nějaké agresivní jízdě, ale o běžném ježdění.

stealth01
2. září • 15:13

Pokud necháš v BMW5 se zadním náhonem zapnutou stabilizaci, pak jdeš ven ze zatáčky předními koly. Jak jsem psal výše, stabilizační program je nakonfigurován pro jednoznačnou nedotáčivost. Musel bys před jízdou stabilizaci kompletně vypnout.
Já mám v átrojce 103kW a nic mi ani při prudké akceleraci netáhá za volant.
Nevím, jak jsi přišel na to, že auto ze zadním náhonem je klidnější. V jaké situaci je klidnější?

cptObvious
2. září • 15:30

Stealth, ako citam tvoje reakcie na forach, pre teba je bmw proste krok vedla... Tvoj pohlad je uz tak zahmleny a jednostranne zameranne proti comukolvek s vrtulou ze je to uz k placu.

stealth01
2. září • 18:30

Mimochodem, ještě mě napadlo. Teď asi brečíš na špatném hrobě. Já ve všech příspěvcích pod tímto článkem BMW spíš chválím. Prostě myslím, že přední náhon je krok správným směrem. Proč by měli ekonomicky slábnout a nabízet výrazně dražší vozy jen kvůli tomu, že 0,01% uživatelů vozů BMW z nich dokáže skutečně něco vyždímat?
99,99% majitelů je to zcela jedno. Oni potřebují bezpečné, možná lehce prestižní, rychlé auto. Nebo si myslíš, že typický zákazník BMW je pokaždé mistr světa na okruzích?

stealth01
2. září • 16:27

Hm, možná. Nechci se ale úplně vzdát toho, že až prodám BMW 5 F11, že si nekoupím novou řadu. Sice jsem už někde napsal, že BMW po zkušenostech už nikdy více, ale možná že mě nový model překvapí. Možná by stálo zato napsat, že si BMW nezasloužím nebo ještě komičtější větu, že BMW je jen pro nadšené řidiče a správné chlapy. Vůbec bych se nedivil, kdyby tyto fanatické výrony zaslepeného fanatického mozku tady zazněly (teď nemyslím nikoho konkrétního).
Ale zpět k tématu. Trochu jsem nepochopil reakci zrovna pod můj příspěvek. Je tam něco proti BMW???

runner42
2. září • 14:19

Já např preferuji zadokolku při špatném počasí a na sněhu. Tedy předpokládá, ze se bavíme o FR koncepci. Lehký zadek se sice snadněji utrhne, to je fakt, ale progresivně a pořád mám řízení. Když se mi urve předokolka, jsem v pr****.

Drak
2. září • 17:19

ono jedna věc je si to poslat do smyku záměrně na nějaké bezpečné ploše, a druhá věc je zvládnout takový nečekaný smyk na silnici plné nákaďáků v protisměru... Majitelé bavoráků (zejména těch hodně ojetých) jsou vždy ohromní mistři volantu a experti přes drifty, proto když spadne první 1 mm souvislého sněhu, je většina z nich ve škarpě ...

Vana666
2. září • 14:38

runner42: s tou předokolkou to máš teda blbé. Mi když se urve předek tak jen trochu uberu plyn a v pohodě jedu dál ;-)jinak souhlas se stealthem

runner42
4. září • 7:40

Já tě chápu, ale než se přední kola znova chytnou, jsi jen divákem. Upřímně, pokud máš auto zažité a jezdíš s rozumem, nepřijde mi v tom nijak zásadní rozdíl.

stealth01
2. září • 14:35

Tak ono taky co je lehký zadek... V aktuální verzi třeba BMW 5 má rozložení hmotnosti tuším 52/48% a hmotnost s řidičem a náplněmi cca dvě tuny. Jinými slovy v tomto autě na zadní kola tlačí skoro tuna, což je mnohem více než u běžně prodávaných předokolek.
Zajímavé spíše je, že stabilizační systém BMW je programován tak, aby vyvolal nedotáčivost namísto přetáčivosti, protože, cituji... "je to krok k vyšší aktivní bezpečnosti, neboť nedotáčivost se i méně zkušeným řidičům lépe koriguje, než přetáčivost"

Vana666
2. září • 14:40

stealth:s tím rozborem rozložení váhy jsi trochu vedle

stealth01
2. září • 15:09

V čem? V číslech?
Musel jsem si to najít. Máš pravdu, byl jsem vedle. Rozdělení hmotnosti P/Z 46/54%
Takže u BMW5 tlačí je na zadní nápravě dokonce 54% celé hmotnosti auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
2. září • 15:22

stealth: ne tvůj omyl spočívá v tom, že není tuna jako tuna. V případě BMW musí zadní náprava zatížená jednou tunou pohánět auto o váze dvou tun, tj, 100% navíc. Ale u předokolky (nějaké standartní) přední náprava zatížená řekněme 800 kg pohání auto o váze 1400 kg, tj navíc jen 75%. Takže ta předokolka s tím bude mít při snížené adhezi citelně míň práce

karel
20. února • 23:55

si blbec!to co říkáš je úplně nějde jinde.když už tady haníš zadokolky,jezdil si s tim někdy??s přednám náhonem umí jezdit každaj mezikus,,ale řidič vyžaduje jen zadek..a tak to učím i přítelkyni.ta má za zadkem 105kw

Ef
2. září • 8:00

Bez komentáře...:-(

CerVus
2. září • 14:57

Tohle je tragická zpráva pro fanoušky bmw. Takhle jediná automobilka co vyrábí zadokolky už bude jen Lexus.

stealth01
2. září • 21:42

Infinity? A co ameriky? Tam si nejsem tak jistý, ale pořád je tam tradičnější "to hnát na zadek"

Kejbl
2. září • 15:22

Bože tady je to jeden tragéd vedle druhého. Nějak jsem si nevšiml, že by BMW přestalo dělat zadokolky. Má jich pořád zdaleka nejvíc. Jo a Lexus dělá předokolky také, NX 300h je předohrab (v podstatě přebouchaná Toyota RAV4) to je "tragická zpráva" co? Kam teď "fanouškové" BMW půjdou?.

Doporučujeme

Články odjinud