BMW MZ8: ideový nástupce klasických sportovních BMW

Francouzský student „hodil na papír“ svoje představy moderní interpretace dvou sportovních BMW posledních let.

Příznivci dvoudveřových automobilů značky BMW nyní toužebně očekávají nástup sériových verzí modelů BMW 4 a BMW i8 (vychází z konceptu BMW Vision EfficientDynamics), ale máme pro ně nyní malé rozptýlení. Jeho původcem se stal Francouz Christophe Jourd'hui, jenž v rámci své absolventské práce na International School of Design (IDS) ve Valenciannes navrhnul model BMW MZ8. Jeho předlouhou se podle tvůrce staly modely BMW 8 (E31) a BMW Z8 (E52), zároveň jím chce oslavit loňské 40. výročí divize BMW Motorsport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vize francouzského stylisty

Kupé 2+2 BMW řady 8 (E31) se vyrábělo v letech 1989 až 1999 s atmosféricky plněnými motory V8 a V12. Celkem vzniklo 31 062 vozů, přičemž ty dochované jsou nyní ceněnými „youngtimery“. V první fázi se tato kupé nabízela ve verzi 850i opatřené dvanáctiválcem M70B50 o výkonu rovných 300 koní (221 kW). Během roku 1994 začal být na výrobní lince nahrazován novou jednotkou M73B54 s objemem 5,4 l a výkonem 326 koní (240 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Roadster BMW Z8 (E52) se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní vůz, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mnoho detailů Christophe Jourd'hui ke svému modelu BMW MZ8 nesdělil, ale můžete se alespoň pokochat celou řadou obrázků. Podle všeho jde o dvoumístný hardtop s odnímatelnými střešními panely a motorem před zadní nápravou (na rozdíl od obou inspiračních zdrojů) a při pohledu na přední část karoserie si všimneme kombinace aktuálních trendů značky BMW v kombinaci s návratem vpřed skloněné masky chladiče.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků