Už v říjnu 2014 se magazínu Consumer Reports přihodila nepříjemnost, když testoval elektrické BMW i3 REx se záložním dvouválcem, který má v případě potřeby vyrobit elektrickou energii na palubě. V momentě, kdy se slabou baterií začal řidič předjíždět nákladní auto, prudce poklesl výkon vozidla.
Magazín Consumer Reports si to samozřejmě nenechal pro sebe a už na začátku roku 2015 BMW upravilo řídící software a přidalo varování na možný pokles výkonu a dynamiky, pokud je stav akumulátoru na 5 % a níže. Výkon dvouválce ale zůstal, BMW i3 je s ním pomalejší než při jízdě čistě na elektřinu s nabitými bateriemi. Jedná se jen o nouzové řešení.
To ale evidentně nestačilo. Nyní právní firma MLG Automotive Law dala BMW k soudu za to, že prodávala auto se skrytými vadami. Soudní spor se týká právě pomocného dvouválce o objemu 647 cm3 a výkonu 25 kW (34 k), který se aktivuje, pokud stav akumulátoru poklesne pod 3 %.
BMW i3 REx je údajně nebezpečné pro řidiče i ostatní účastníky provozu, protože znenadání ztratí velkou část výkonu a dynamiky. To může podle MLG Automotive Law vést ke katastrofální situaci pro všechny na silnici a proto by nemělo být BMW i3 REx provozováno.
Cílem MLG Automotive Law je vysoudit na BMW kompenzace pro majitele, opravit všechna auta během servisní akce a také dočasně zamezit prodej modelu i3 se záložním motorem, než se to celé vyřeší.